Femeile sunt sefe la cumparaturi
Patru din cinci clienti care intra in supermarketuri si hipermarketuri sunt femei, arata un studiu.
Cand vine vorba despre profilul celui care merge la cumparaturi lucrurile sunt cat se poate de clare. Femeile cu varste intre 35 si 49 de ani sunt cele care umplu cosul intr-un magazin. Cu alte cuvinte, daca anul trecut 70% dintre doamnele din Romania au decis ce trebuie cumparat in casa, anul acesta cifra a ajuns la 80%.
Daca pana acum, romanii declarau ca vaneaza promotiile si in functie de ele aleg magazinul de unde se aprovizioneaza, acum spun altceva: vor in primul rand sa ajunga usor la centrul comercial, sa fie spatios ca sa nu se calce in picioare cu ceilalti clienti si, nu in ultimul rand, sa gaseasca acolo produse de calitate.
In timp ce strainii prefera alimentele congelate, care se pot prepara cat mai repede, romanii nu se inghesuie sa le cumpere. Suntem printre tarile in care se cheltuieste cel mai mult pentru produsele alimentare proaspete.
Cum de asteptat, studiul arata ca 4 din 5 consumatori lasa o buna parte din buget in hipermarketuri si supermarketuri. Daca acum 3 ani, 63% dintre romani isi faceau cumparaturile in aceste locuri, anul acesta cifra a ajuns la 81%.
Studiul a fost realizat de compania Nielsen pe un esantion de 1200 de persoane in perioada ianuarie-februarie 2008.