Șoferii ar putea fi amendați, încă de la prima abatere
Polițiștii îi vor putea amenda, încă de la prima abatere, pe șoferii prinși că transporta persoane ilegal.
Legea taximetriei va fi modificată în acest sens de ministerul Transporturilor, spun asociațiile de taximetriști, care promit să-i ajute pe polițiști să-i prindă pe acești șoferi. Companiile de car sharing, Uber de pildă, spun că modificarea legislativă ar deschide porți către abuzuri și cer o reglementare specială, în cazul lor, așa cum se întâmplă și în alte țări.
Legea transportului de pasageri interzice taximetria ilegală, dar conține sintagma "în mod repetat". Astfel, un polițist ar trebui să-l prindă în mod repetat pe un șofer ca să-l amendeze, spun reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România. După ce au amenințat cu proteste, aceștia au o promisiune fermă din partea ministerului Transporturilor că sintagma va fi scoasă. Șoferii prinși ar urmă să fie amendați la prima abatere, iar taximetriștii promit să ajute poliția.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Vasile Ștefănescu, președinte Cotar: "Iau o mașină la UBER și ma duc unde este un filtru de poliție. Vreau să vă spun că voi da tot sprijinul în toată țară pentru a eradica activitatea neautorizată, nelicențiată, nu se poate altfel"
Cei de la Uber se tem de abuzuri. Aceștia susțin că plătesc impozite în România, eliberează bon fiscal la fiecare cursa și vor că activitatea lor să fie reglementată. Dar nu ca taximetrie, ci ca sistem de car sharing sau ride sharing. Sistemul este acceptat și folosit în alte țări și presupune mașina pusă la comun de persoane private.
Lituania, de pildă, a rezolvat această problema introducând în codul rutier o activitate economică nouă numită transportul cu autoturismul privat contra cost. Companiile românești de ride sharing cer acum o reglementare similară.
Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al UBER: "Vorbim de un sistem ultra light în care un sistem partener își poate lua o licență în mai puțin de 24 de ore. Este un model fericit, nu spunem că anume acela să fie neapărat modelul, dar că putem discuta alternative rezonabile.
Reporter: De ce nu va reglemntati așa cum se reglementează taximetriștii?
Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al UBER: În momentul de față numărul de licențe din București este unul limitat. "
Sisteme de car sharing există în cele mai mari orașe din România, București, Cluj, Brașov. Cel puțin o jumătate de milion de români folosesc în acest moment serviciile de car sharing.
Sursa: Pro TV
Etichete: uber, masini, taximetrie, legea taximetriei,
Dată publicare:
13-12-2017 20:07