Aproape jumatate dintre romani isi fac cumparaturile la hipermarket
Hipermarketurile detin cea mai importanta pondere, in jur de 42% cota de piata in valoare, in crestere de la 39% anul trecut, arata un studiu GfK.
Hipermarketurile si supermarketurile i-au convins pe romani ca e mai comod sa isi cumpere tot ce le trebuie din acelasi loc. Asa ca la nivelul intregii tari, vanzarile acestor mari magazine au reprezentat peste 40% din vanzarile totale de bunuri de larg consum.
Cea mai importanta crestere a fost inregistrata pe segmnetul magazinelor de tip hipermarket, care au ajuns la o cota de 18%. De altfel, anul trecut mai mult de jumatate dintre familiile din Romania s-au aprovizionat de aici si au cumparat cu un sfert mai mult ca-n 2007.
Bucurestenii sunt de departe cei mai atrasi de ofertele din marile magazine: mai mult de 90% din familiile care stau in Capitala si-au facut deja o obisnuinta din a merge macar la hipermarket. De altfel, in Bucuresti, comertul modern in magazine de tip hipermarket si supermarket reprezinta 71% din valoarea bunurilor de larg consum.
Studiul a fost realizat de compania GFK in perioada 2007- 2008 , pe un esantion national format din 2.200 de gospodarii, cu o marja de eroare de maximum 2 %.