Proiect pe 3 ani pentru digitalizarea tuturor actelor de stare civilă
Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, şi ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, au susţinut declaraţii de presă luni, la ora 19,00, la Palatul Victoria.
Ministerul Fondurilor Europene şi Ministerul Afacerilor Interne au demarat, luni, un program pentru procesarea în sistem informatic a tuturor actelor de stare civilă, a anunţat ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb.
"Astăzi, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Afacerilor Interne au demarat, prin semnarea contractului de finanţare, un program important pentru români, (...) pentru România, adică un sistem integrat de procesare în sistem informatic a tuturor actelor de stare civilă pentru cetăţeni, mai precis 50 de milioane de acte de stare civilă", a declarat Rovana Plumb, la Palatul Victoria.
Potrivit ministrului Fondurilor Europene, certificatele de naştere, de căsătorie, de divorţ şi de deces vor fi procesate printr-un sistem informatic integrat.
"Valoarea contractului de finanţare, din fonduri europene, este de 185 de milioane de lei, iar durata de implementare este de 36 de luni", a precizat Rovana Plumb, potrivit Agerpres.
La rândul său, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a declarat că realizarea acestui sistem este "un obiectiv important" pentru MAI, precizând că, în şedinţa de Guvern de săptămâna trecută, a fost adoptată hotărârea care a aprobat nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente acestui proiect.
"Cei care se vor bucura cu adevărat de rezultatele acestui proiect sunt cetăţenii români. (...) Cred că nu există o persoană care să nu se fi lovit de diferite aspecte birocratice, atunci când a încercat să înregistreze anumite evenimente de viaţă (...). Sunt multe hârtii, multe drumuri la autorităţi", a spus Carmen Dan.
Ea a precizat că va fi informatizat sistemul de depunere a cererilor pentru înregistrarea şi eliberarea actelor de stare civilă, reducându-se "numărul de drumuri pe care cetăţenii le vor face la ghişee".
"Faptul că documentele de stare civilă vor fi accesibile într-un format electronic va elimina întârzierile în emiterea duplicatelor, atunci când titularul pierde documentele originale. Un alt beneficiu real al proiectului este mobilitatea. (...) Orice cetăţean va putea solicita eliberarea unui duplicat sau a unui document de stare civilă chiar dacă se află într-o altă localitate decât cea în care s-a născut", a arătat Carmen Dan.
Ea a mai spus că se urmăreşte şi creşterea nivelului de securitate a documentelor emise de serviciile de stare civilă.
"Vom ajunge inclusiv în etapa în care toate aceste acte vor fi stocate electronic, inclusiv cele din arhiva ultimilor o sută de ani. (...) Cetăţenii vor putea păstra forma autentică a documentelor de stare civilă pe orice suport electronic, acestea având aceeaşi valoare ca cele tipărite. Reducerea birocraţiei prin eliminarea treptată a evidenţelor manuale, reducerea numărului de documente prezentate de cetăţean în format de hârtie, eliminarea corespondenţei în format de hârtie între instituţii sunt doar câteva dintre beneficiile (...) acestui proiect. Aş mai sublinia încă unul - acela se referă la creşterea gradului de transparenţă a prelucrării datelor de stare civilă", a adăugat Carmen Dan.
De asemenea, ea a menţionat că depunerea formularelor, plata taxelor şi programarea pentru eliberarea de documente de stare civilă se vor face online.
Sursa: Agerpres, Pro TV
Etichete: guvern, carmen dan, informatizare, rovana plumb,
Dată publicare:
25-06-2018 17:59