Deputații au votat modificarea Codului Rutier. Radarele poliției trebuie să fie vizibile

Ultimul update: Joi 05 Iulie 2018 13:34
Data publicarii: Joi 05 Iulie 2018 13:19
Categorie: Politic
radar

Deputații au votat proiectul de lege privind circulația pe drumurile publice, prin care se dorește scădea numărului de victime din accidentele rutiere.

Camera Deputaților este for decizional.

Prin acest proiect de lege de modificare a Codului rutier, maşinile de poliţie cu radar trebuie presemnalizate cu un panou afişat cu 500 - 1.000 de metri înainte, pe sensul de mers.

Panoul se montează de către administratorul drumului la solicitarea poliţistului, iar maşinile cu radar trebuie să fie inscripţionate vizibil, dar şi poziţionate vizibil.

De asemenea, dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de 10 metri de maşina de poliţie.

Sindicaliștii din poliție au criticat acest proiect de lege, afirmând că mulţi dintre parlamentari sunt vitezomani au fost prinşi de radar şi transformați în pietoni.

Parlamentarii, acuzați că au făcut legea radarelor pentru ei, după ce au fost sancționați

Reacţia vine ca urmare a legii prin care se impune obligativitatea montării panourilor de avertizare înaintea radarelor - astfel încât şoferii să ştie când să încetinească. Pe de altă parte, zeci de senatori şi deputaţi au, sau au avut, procese cu poliţiştii de la Rutieră.

Cei mai mulţi au fost traşi pe dreapta timp de 3 luni.

Bende Sandor, deputat UDMR, este unul dintre semnatarii proiectului conform căruia echipajele radar ar urma să fie semnalizate prin panouri vizibile. La rândul său alesul a rămas fără carnet după ce a fost prins circulând cu viteză peste limita legală.

Contactat, Bende Sandor ne-a transmis că nu exista o legătură între ce a păţit şi document

USR a criticat dur proiectul de lege, calificând prevederile acestuia ca fiind "o oroare".

"Practic, radarele vor trebui semnalizate oriunde sunt instalate cu panouri puse cu un kilometru înainte, deci Poliţia, atunci când vrea să pună un radar, trebuie să sune la administratorul drumului, la Primărie sau la CNAIR şi îi roagă pe aceştia să monteze cu un kilometru înainte un panou care să anunţe că urmează un radar. Se dă practic "liber" la nerespectarea legii, la nerespectarea vitezei de deplasare. (...) Am fost şocat să vedem cum toate partidele, în afara USR, au votat la unison în comisie nişte aberaţii juridice destul de multe", a declarat, în Senat, în comisia de industrii și transport, în luna iunie, deputatul USR Cătălin Drulă, care considera că era mai cinstit să fie scoase limitele de viteză.

Potrivit deputatului USR Ionuţ Moşteanu, "poliţia a fost castrată în acest moment în ceea ce priveşte controlul vitezei şi se dă totodată liber unui imens circuit de raliu", în condiţiile în care există mii de morţi din accidente, dar şi pietoni ucişi pe trotuare, de către vitezomani.

"În fiecare zi moare cel puţin un român din cauza vitezei pe şosele şi în aceste condiţii aproape toate partidele au decis că este liber la viteză. Acest proiect de lege nu a avut aprobarea Guvernului", a precizat Moşteanu.

Deputatul PNL Florin Roman, unul dintre iniţiatorii proiectului, spune însă că radarele nu sunt interzise, aşa cum a apărut în spaţiul public, ci doar acele radare care nu sunt în locuri vizibile. El afirmă că cele mai multe decese din accidente rutiere în România se datorează în primul rând infrastructurii precare şi numărului mare de autovehicule care circulă zilnic şi abia apoi consumului de alcool şi neatenţiei la volan, pe locul 4 "în acest top nedorit" fiind viteza excesivă.

"Acest proiect de lege este aplicat în ţări ale Uniunii Europene într-o formă similară, iar el a dus la reducerea numărului de victime rezultate din accidente rutiere. (...) Peste tot în UE există obligaţia ca aceste radare, fie că sunt fixe, fie că sunt experimentale, să fie semnalizate, iar semnalizarea lor duce la reducerea numărului de accidente. Auzeam pe colegii de la USR spunând astăzi "nu e în regulă că mor oameni pe drumurile din România". Aşa este, nu e în regulă că mor oameni pe drum şi, dacă lucrurile nu merg, atunci ceva trebuie schimbat. (...) Deocamdată ne-am dus pe partea de prevenţie. (...) Acest proiect îi protejează pe poliţişti - ei nu mai pot fi trimişi de şefii lor să stea la pândă să facă planul de amenzi. De acum înainte vor avea demnitatea de a-şi face meseria ca şi colegii lor din UE", a explicat Florin Roman.

Co-iniţiator al proiectului, deputatul PSD Cătălin Rădulescu a arătat, la rândul său, că modificarea Codului rutier este una necesară.

"Am plecat de la următorul principiu: în fiecare an Poliţia ne-a spus că numărul morţilor din accidentele de circulaţie creşte. Niciodată nu am văzut că au scăzut şi atunci, dacă principiul ăsta a fost prost şi nu a făcut prevenţie şi s-au folosit de un tertip şi anume de a se ascunde şi de a nu face prevenţie, de a se pune după curbe sau prin câmpuri, sau după blocuri, înseamnă că principiul a fost prost. Plecând de la acest principiu prost, noi am vrut să îl schimbăm şi am găsit soluţia să le solicităm de data asta să facă prevenţia. Asta înseamnă că ei nu vor mai sta ascunşi, vor fi vizibili.

În al doilea rând, îi obligăm să presemnalizeze fiecare radar şi am socotit noi că 2.000 de metri pe drumurile naţionale, autostrăzi şi drumurile judeţene, locale sunt suficienţi pentru ei ca să poată să pună panouri de presemnalizare şi minimum 500 de metri în oraş, în aşa fel încât cetăţeanul, ştiind că el poate fi amendat sau, eu ştiu, dacă merge cu viteză mare, chiar să moară, cum spun ei, în momentul în care apar aceste panouri de presemnalizare, exact ca la efectul Pavlov, cetăţeanul va înţelege că automat el trebuie să meargă cu viteză mai mică", a explicat Rădulescu, la Parlament, potrivit Agerpres.

El este convins că, după adoptarea acestei legi, numărul de morţi în accidente rutiere va scădea.

"Eu nu am văzut până acum decât un singur lucru - dorinţa de a da amenzi, niciun fel de prevenţie nu i-a interesat pe cei de la Poliţia Rutieră", a spus deputatul PSD.

Proiectul de lege pentru modificarea art. 109 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a primit deja votul Senatului.

radar Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Pro TV Agerpres

Deputații au dezbătut Codul administrativ. Pensii speciale pentru primari și viceprimari

Deputații au dezbătut Codul administrativ. Pensii speciale pentru primari și viceprimari

Parlamentarii, acuzați că au făcut legea radarelor pentru ei, după ce au fost sancționați

Parlamentarii, acuzați că au făcut legea radarelor pentru ei, după ce au fost sancționați

Proiectul radarelor fixe, criticat dur. ”Polițiștii vor deveni marionete în trafic”

Proiectul radarelor fixe, criticat dur. ”Polițiștii vor deveni marionete în trafic”

Radarele vor fi vizibile şi semnalizate cu panouri cu cel puţin 500 metri înainte

Radarele vor fi vizibile şi semnalizate cu panouri cu cel puţin 500 metri înainte

VIDEO PROTVPLUS.RO

Klaus Iohannis

Avertismentul lui Klaus Iohannis: Nu trebuie să devenim un exemplu negativ în Europa

Iohannis: Voi sesiza CCR în legătură cu Legea 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor

Europarlamentarul Cătălin Ivan: ”Gabriela Firea nu este decât un Liviu Dragnea cu fustă”

Prima declaraţie a premierului Viorica Dăncilă despre întâlnirea cu preşedintele Iohannis

Ministrul Teodorovici, despre amnistia fiscală: ”Nu e pentru a salva pe cineva”

Guvernul vrea să plafoneze prețul gazelor naturale. Reacția producătorilor: Un mesaj populist

Adrian Severin

Adrian Severin: Serviciile secrete ar trebui să știe pe ce căi a corupt Comisia de la Veneția

Guvernul nu a adoptat nicio OUG pe Justiţie. S-a discutat despre autostrada Ploieşti-Braşov şi noile stadioane

Nicușor Dan o acuză de minciună pe Firea: A inclus în bilanț proiecte care nu există

Președintele UDMR, despre o OUG privind grațierea: ”Nu există un astfel de proiect”

Ce a discutat premierul Dăncilă cu președintele Iohannis. Comunicatul oficial

Viorica Dăncilă a făcut noi greșeli gramaticale: „Să ne anexăm pe prevenție”