Guvernul a adoptat actul normativ privind transportul cu aplicațiile de ride sharing


Ultimul update: Marti 25 Iunie 2019 19:43
Data publicarii: Marti 25 Iunie 2019 16:12
Categorie: Stiri Politice

Guvernul a adoptat, marți, un act normativ privind reglementarea serviciilor de transport alternativ.

Premierul a precizat că, în acest fel, va fi încurajată concurența.

Tot astăzi adoptăm proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul unor aplicații digitale, un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută în prima lectură. Vom stabili o formulă care să asigure transportul pasagerilor în condiții de siguranță și care să încurajeze concurența, astfel încât cetățenii să poată opta pentru servicii de cât mai bun calitate.” - a spus Viorica Dăncilă.

Companiile de transport alternativ susţin că este necesară adoptarea unei ordonanţe de urgenţă, mai ales că la nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat şi urmează să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

În continuare, utilizatorii celor trei aplicaţii - UBER, Bolt și Clever - întâmpină probleme în a găsi o maşină disponibilă.

Timpii de aşteptare sunt în continuare foarte mari, în unele cazuri chiar de trei ori mai mult decât înainte de 16 mai, data intrării în vigoare a modificărilor la legea taximetriei, a precizat recent Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.

Un proiect privind activitatea de ridesharing se află și în Parlament

 

În timp ce Guvernul a adoptat acest act normativ, comisiile de transporturi, industrii, IT, juridică şi buget ale Camerei Deputaţilor au adoptat, marţi, raportul la proiectul care reglementează activitatea de ridesharing.

Astfel, preşedintele Comisiei de transporturi, Lucian Bode, a solicitat Guvernului să nu dea ordonanţa de urgenţă în acest domeniu.

Raportul a fost adoptat cu 56 de voturi pentru.

Bode a precizat, după şedinţa comisiilor, că proiectul preia toate prevederile incluse în proiectul de ordonanţă de urgenţă aflat în consultare publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, menţionând că singura diferenţă este eliminarea valabilităţii de trei ani a actului normativ.

"Parlamentul a mai făcut un pas important în a reglementa activitatea de transport în regim de taxi şi regim de închiriere. (...) Astăzi am reuşit să dăm un raport de adoptare care merge spre plen pentru votul final pentru un proiect de lege aflat în dezbatere publică. Guvernul a avut în transparenţă o ordonanţă de urgenţă, noi am preluat aceste propuneri de la Guvern, am văzut că intenţia Guvernului este în continuare de a adopta această ordonanţă de urgenţă, le transmit şi pe această cale public şi solicit Guvernului, somez Guvernul să nu adopte o OUG în aceeaşi reglementare cu ceea ce a făcut Legislativul astăzi aici. Ar fi neconstituţionale reglementările prin OUG din partea Guvernului", a afirmat Bode, potrivit Agerpres.

El a adăugat că a fost o singură modificare faţă de propunerea Guvernului şi anume cea legată de termen.

"Nu putem să vorbim de un act normativ care să fie valabil în România trei ani. Dincolo de faptul că ar fi neconstituţional, ar induce şi ideea că un act normativ, după trei ani, sau această activitate după trei ani este ilegală, ceea ce nu ar fi corect", a explicat Lucian Bode.

Deputatul a spus că acest raport ar urma să intre miercuri în dezbaterea şi votul plenului Camerei.

"Aştept din partea Biroului permanent să accepte propunerea noastră să introducă pe ordinea de zi a plenului de mâine acest raport, să dăm votul final mâine, iar Guvernul să îşi vadă de activităţile executive şi să nu interfereze cu tot ce înseamnă activitatea legislativă. Noi am reuşit astăzi, într-o largă majoritate, reglementarea într-un domeniu extrem de sensibil pentru cei peste 2,5 milioane de români beneficiari ai acestui serviciu", a adăugat Bode.

Ce prevede proiectul Guvernului care reglementează activitatea Uber și Bolt

 

Săptămâna trecută, proiectul de OUG privind reglementarea activităţii de ridesharing a intrat în primă lectură în şedinţa de Guvern. Proiectul a fost publicat în dezbatere publică, în data de 23 mai, pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Conform documentului, citat de Agerpres, aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autorizaţia devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei. De asemenea, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens.

La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obţină o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizaţia de transport alternativ este netransmisibilă.

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii: să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de ARR; să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani; din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie să rezulte că aceasta nu a fost condamnată pentru infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii, sănătăţii şi integrităţii corporale, traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale sau infracţiuni contra patrimoniului; să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane; să nu aibă suspendată exercitarea dreptului de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive sau să nu fi fost implicată în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

Legea ride-sharing, amânată pentru că parlamentarii nu au venit la comisie
Legea ride-sharing, amânată pentru că parlamentarii nu au venit la comisie
VIDEO PROTVPLUS.RO
Robert Negoita
Robert Negoiţă, despre candidatura lui Dăncilă: "O glumă. Niciodată nu am să o votez"
Declaraţie neaşteptată a Vioricăi Dăncilă despre Dragnea. "Nu mă raportez la trecut"
Filmul zilei în care Dăncilă a devenit candidatul PSD. Premierul s-a plâns de Dragnea
Iohannis a promulgat legea privind votul anticipat şi prin corespondenţă pentru diaspora
Iohannis, mesaj pentru PSD și ALDE după decizia CCR privind referendumul
Ponta râde de sondajele interne ale PSD-ului: ”Hai că m-am liniștit acum. Totul e bine”
Viorica Dancila
Dăncilă l-a demis pe şeful Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Răzvan Vulcănescu
Previziunile lui Băsescu privind alegerile prezidențiale. Cine va fi viitorul președinte
Dăncilă, Firea și Tăriceanu se înghesuie la prezidențiale. Pe cine vrea Ponta să susțină
Ameninţarea lui Dăncilă pentru Firea. Ce riscă primarul dacă va candida la preşedinţie
Încă un deputat pleacă de la PSD la Ponta. ”N-au înțeles nimic din votul de pe 26 mai”
Liderul PSD Vaslui, despre Gabriela Firea: ”M-a iritat și pe mine”