Un controlor de trafic al Malaysia Airlines dormea in noaptea disparitiei MH370. Ancheta inceputa de o echipa internationala
Un supervizor al controlului de trafic aerian malaysian dormea in timpul serviciului, la patru ore dupa disparitia avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines cu 239 de persoane la bord, relateaza Sydney Morning Herald in editia electronica.
Transcrierea conversatiilor dintre personalul civil, militar si aerian in orele de dupa disparitia avionului arata un raspuns pe care Guvernul malaysian a fost de acord sa il investigheze abia dupa publicarea unui raport foarte critic, duminica, de catre o echipa internationala.
In timpul unei conversatii care a inceput la ora locala 05.20, in dimineata in care a disparut avionul, oficialii Malaysia Airlines au intrebat in mod repetat controlorul de trafic aerian de pe aeroportul din Kuala Lumpur daca a predat responsabilitatea avionului controlului de trafic aerian din Vietnam. Controlorul malaysian a insistat ca a preluat tura la ora 03.00 si nu stie detaliile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Echipamentul de comunicatii al avionului a incetat sa mai functioneze brusc la ora 01.20. Dupa mai multe solicitari, controlorul i-a spus unui membru al conducerii Malaysia Airlines ca il va trezi pe supervizorul sau.
"Il voi trezi pe supervizorul meu si ii voi cere sa mai verifice o data, sa mearga si sa verifice care a fost ultimul contact ... si toate celelalte lucruri", a afirmat controlorul.
Desmond Ross, un pilot australian pe aeronave comerciale si expert in siguranta aviatica, a declarat ca raportul de duminica ridica mai multe intrebari decat ofera raspunsuri, inclusiv de ce era confuzie intre controlul de trafic aerian din Kuala Lumpur si cel din Vietnam.
Controlorilor din Ho Chi Min le-a luat 20 de minute inainte de a incepe sa se intrebe de ce avionul nu a intrat in spatiul lor aerian, in timp ce protocoalele internationale cer ca acest lucru sa se intample in doua minute.