Un avion de pasageri a decolat cu două geamuri lipsă, iar echipajul și-a dat seama de asta abia la 3.000 de metri înălțime

geamuri avion
Shutterstock

Un avion comercial din Marea Britanie cu 20 de oameni la bord a decolat cu două ferestre lipsă și a ajuns la mai mult de 3.000 de metri altitudine înainte ca cineva să-și dea seama că ceva nu este în regulă.

 

Un avion Airbus A321, care efectua un zbor charter programat cu mult timp înainte, a decolat de la Londra cu două geamuri lipsă, iar echipajul și-a dat seama de asta abia după ce aeronava în care se aflau 20 de oameni a depășit altitudinea de 3.000 de metri, scrie Insider.

Incidentul a făcut obiectul unui buletin special al Biroului de Investigare a Accidentelor Aeriene (AAIB), care detaliază evenimentele petrecute pe 4 octombrie.

Avionul a plecat de pe Aeroportul Stansted din Londra spre Aeroportul Internațional Orlando. Acesta transporta trei piloți, un inginer, un șef de încărcare, șase membri ai echipajului de cabină, precum și nouă pasageri și era programat pentru un zbor charter de mai multe zile, se arată în buletin.

La scurt timp după decolare, mai mulți pasageri au observat că în avion era mult mai răcoare și mai zgomot decât de obicei, dar aeronava a continuat să urce până la o altitudine de peste 3.000 de metri, moment în care iar indicatoarele pentru centura de siguranță au fost oprite, potrivit buletinului AAIB.

Citește și
femeie aeroport
O femeie care a pierdut zborul a fugit pe pistă în fața avionului, ca să-l facă pe pilot să oprească și s-o ia și pe ea
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Toată aparatura de bord arăta că totul e normal, deși două geamuri lipseau

Comandatul s-a îndreptat atunci spre spatele avionului și a observat o creștere semnificativă a zgomotului, care devenise „suficient de puternic pentru a vă deteriora auzul”. Comandantul a observat, de asemenea, că sigiliul unei ferestre de pe partea stângă a avionului „flutura în fluxul de aer”.

Echipajul de zbor a decis să oprească urcarea avionului la 4.200 de metri și să reducă viteza, în ciuda faptului că nu existau „indicații anormale” pe bord, care arăta că sistemul de presurizare al aeronavei era perfect normal, conform buletinului.

Un inginer și un pilot au fost trimiși totuși să mai arunce o privire, în timp ce comandantul a decis să se întoarcă la Stansted, iar avionul a aterizat înapoi la 36 de minute după decolare.

Odată parcat, echipajul de cabină a inspectat din nou avionul și a descoperit că două ansambluri de ferestre - geamurile interioare și exterioare și garnitura de cauciuc - lipseau, se arată în buletinul AAIB.

Singurul lucru la locul lui era geamul pentru zgârieturi, o bucată de plastic care împiedică pasagerii să atingă geamul exterior. Geamul interior și sigiliul de la o a treia fereastră au fost de asemenea deplasate, a spus AAIB.

Geamurile ar fi cedat din cauza expunerii la căldura unor lumini de mare putere

Instituția a adăugat că avionul a fost folosit cu o zi înainte la o filmare, în care luminile de mare putere au fost active timp de până la cinci ore și jumătate.

Ulterior, daune termice și deformare a ferestrelor au fost observate în zona din jurul ieșirii de urgență de deasupra aripii, pe care AAIB le-a atribuit expunerii prelungite la temperaturi ridicate.

AAIB a precizat în buletin că incidentul ar fi putut avea consecințe mult „mai grave”. „În timp ce în acest caz, daunele au devenit evidente la aproximativ 3.000 de metri altitudine și zborul s-a încheiat fără incidente, un nivel diferit de daune prin aceleași mijloace ar fi putut duce la consecințe mai grave”, se arată în comunicat.

Acum, lucrează cu producătorul și operatorul avionului pentru a înțelege pe deplin proprietățile luminilor utilizate și cum să atenueze riscurile în viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Momentul terifiant în care un avion cu pasageri se mișcă necontrolat pe pistă, la aterizare. VIDEO
Momentul terifiant în care un avion cu pasageri se mișcă necontrolat pe pistă, la aterizare. VIDEO

Momente terifiante la bordul unui avion care transporta pasageri din Gran Canaria spre Lanzarote. O cameră de luat vederi a surprins momentul.

O femeie care a pierdut zborul a fugit pe pistă în fața avionului, ca să-l facă pe pilot să oprească și s-o ia și pe ea
O femeie care a pierdut zborul a fugit pe pistă în fața avionului, ca să-l facă pe pilot să oprească și s-o ia și pe ea

O femeie a fost arestată în Australia după ce a pătruns pe pista aeroportului și a fugit în fața unui avion care se pregătea să decoleze, încercând să-l facă pe pilot să oprească și s-o ia și pe ea, pentru că pierduse zborul.

 

Căpitan de zbor amenințat cu arma de un pilot pe motiv că ar fi vrut să devieze cursa pentru o urgență medicală
Căpitan de zbor amenințat cu arma de un pilot pe motiv că ar fi vrut să devieze cursa pentru o urgență medicală

Pilotul unui avion comercial este acuzat că l-a amenințat cu arma pe căpitanul zborului pentru că acesta intenționa să devieze cursa pentru urgența medicală a unui pacient.  

Cum a ajuns un bărbat cu dizabilități să se târască în mâini la ieșirea din avion
Cum a ajuns un bărbat cu dizabilități să se târască în mâini la ieșirea din avion

Compania Air Canada a fost forțată să prezinte scuze public, după ce un bărbat cu paralizie cerebrală spastică a fost nevoit să se târască în mâini, pentru a coborî din avion, pentru că echipajul aeronavei nu i-a putut oferit un scaun cu rotile.

Primele declarații ale pilotului care a încercat să prăbușească un avion în SUA. „A spus că era prima dată când lua ciuperci”
Primele declarații ale pilotului care a încercat să prăbușească un avion în SUA. „A spus că era prima dată când lua ciuperci”

Pilotul aflat în afara serviciului acuzat că a încercat să oprească motoarele unui avion al companiei Alaska Airlines în timpul zborului, duminică, a declarat că a suferit o cădere nervoasă şi a spus echipajului de zbor că trebuie să fie imobilizat.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.