Tragedia din Alpi. Ce informatii spera anchetatorii sa obtina din cea de-a doua cutie neagra, gasita joi

Ultima actualizare: 06-04-2015 07:09

Anchetatorii francezi sunt optimisti ca vor obtine informatiile de care au nevoie din cea de-a doua cutie neagra, gasita, joi, la locul dezastrului din Alpi.

Ei au anuntat ca au izolat mostre cu profilele ADN ale pasagerilor si vor demara procesul de identificare a victimelor.

Pe de alta parte, procurorul german care se ocupa de caz arata ca Andreas Lubitz s-a informat atent despre sistemul de securizare a usilor din cabina pilotilor. Mai mult, copilotul i-ar fi mintit deliberat pe doctorii care ii dadusera concediu medical si le-ar fi spus ca sta departe de mansa.

O tableta digitala gasita in locuinta lui Andreas Lubitz le-a oferit anchetatorilor informatii cruciale in legatura preocuparile copilotului in zilele premergatoare tragediei din Alpi. Au fost verificati termenii folositi pentru navigarea pe internet, in perioada 16-23 martie, pana cu o zi inainte ca tanarul Lubitz sa zdrobeasca avionul de stanci, omorand 149 de nevinovati.

"Utilizatorul Andreas Lubitz era interesat de anumite proceduri medicale, de tehnici de sinucidere. Mai mult, intr-una din zile, persoana in cauza a petrecut mai multe minute cautand pe internet informatii despre usa cabinei si mecanismele de securitate", a dezvaluit Christoph Kumpa, procuror.

Voia, probabil, sa afle daca si cum poate sa ramana definitiv singur, in cazul in care capitanul paraseste cabina. Jurnalistii germani au aflat si alte detalii despre starea lui de sanatate. Lubitz ar fi urmat un tratament cu medicamente foarte puternice impotriva anxietatii, ce accentueaza tendintele de suicid. Cine ia astfel de pastile e sfatuit sa nu se urce la volan si mai ales la mansa unui avion. Nu este asadar de mirare ca Lubitz a decis sa isi minta medicii, spunandu-le ca nu mai piloteaza.

Cea de-a doua cutie neagra, gasita joi, dupa noua zile de cautari in conditii extrem de dificile, va completa scenariul cu informatii tehnice - despre viteza, altitudine, directie sau folosirea pilotului automat.

"Se pare ca a fost expusa focului, intrucat este neagra in totalitate. Totusi, starea ei generala ne permite sa speram ca vom obtine datele care ne intereseaza", a spus Brice Robin, procuror francez.

Anchetatorii francezi au anuntat, de asemenea, ca peste 2.800 de fragmente umane au fost recuperate de pe munte, iar expertii au izolat profilurile ADN ale tuturor victimelor, urmand ca procesul de identificare sa fie incheiat in 3-5 saptamani.

Pe de alta parte, autoritatile germane au pus bazele unui grup de experti care sa gaseasca solutii pentru ca dezastrul din Alpi sa nu se repete. Printre masurile luate in calcul se numara o modificare a procedurilor de securizare a cabinei si introducerea unor examinari suplimentare pentru piloti.

Un rol in prevenirea unor asemenea accidente l-ar putea juca si tehnologia. In trecut, Airbus - compania ce a construit aeronava care s-a strivit de munti - a creat un program ce ii permite pilotului automat de la bord sa preia controlul, in caz de pericol major de prabusire.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO