Tesla își continuă picajul în Europa. Înmatriculările Tesla pe piaţa din Franţa s-au prăbușit

Înmatriculările Tesla pe piaţa din Franţa şi-au continuat scăderea în luna martie, pentru a treia lună consecutivă, astfel că vânzările trimestriale ale mărcii de automobile au coborât la cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani.
În mijlocul procesului de modernizare a gamei, dar afectat posibil şi de comportamentul patronului, constructorul american de automobile electrice a văzut cum înmatriculările sale în Franţa au scăzut cu 36,8% în luna martie, până la 3.157 unităţi, şi cu 41% în primul trimestru, până la 6.693 de unităţi vândute.
În aceste condiţii, cota de piaţă a Tesla în Franţa s-a redus până la 1,63% în primul trimestru, astfel că producătorul american a fost devansat de mărci precum BYD şi alţi producători chinezi de automobile electrice, a căror cotă de piaţă cumulată a urcat până la 3,19%.
Per total, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut cu 14,54% în luna martie şi cu 7,83% în primul trimestru.
Cu 153.842 de autoturisme înmatriculate în luna martie, piaţa auto din această ţară a revenit la nivelul din luna martie 2022, când a fost afectată de penuria de cipuri şi debutul războiului din Ucraina.
Scăderea înmatriculărilor a afectat în special grupul Stellantis (cu o scădere de 17% în ritm anual). În schimb, înmatriculările Renault-Dacia au rămas stabile (scădere de doar 0,99%) astfel că grupul Renault s-a apropiat de liderul Stellantis. Grupul german Volkswagen, numărul trei pe piaţa din Franţa, a suferit şi el o scădere de 4,8% a înmatriculărilor în luna martie, afectat în special de marca Seat.
Vânzările de vehicule electrice au scăzut şi ele însă cota lor de piaţă în totalul vânzărilor a rămas stabilă, la 19%.
Pe primele trei luni ale anului, piaţa auto din Franţa a scăzut cu 7,8%.
"Consumatorii sunt în expectativă într-un context economic complex", a comentat preşedintele PFA, Luc Chatel. Potrivit acestuia, scăderea puternică a înmatriculărilor din luna martie este şi o consecinţă a "şocurilor fiscale" venite din partea Guvernului, odată cu intrarea în vigoare la 1 martie a noilor bonus malus pentru automobilele echipate cu motoare termice şi a diminuării subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice.