Statul Islamic isi organizeaza atacurile pe retelele de socializare. "Are un serviciu help desk similar companiilor IT"
Gruparea terorista Statul Islamic are un serviciu help desk similar companiilor din domeniul IT, disponibil 24 de ore din 24 pentru militantii sai din teren.
Iar asta pentru a-i ajuta sa transmita diferite mesaje media din teren pe retelele de socializare sau pentru a recruta noi militanti invatandu-i pe acestia sa comunice in mediul digital, conform NBC News.
Angajatii serviciului de help desk lucreaza asemenea functionarilor dintr-o companie IT, oferind informatii utile in timp real celor din teren care vor sa foloseasca modalitatile de comunicare criptata sau de transmitere a unor informatii in format foto sau video pe retelele de socializare, scrie NBC News in editia online.
Daca Google sau Yahoo ofera tutoriale utilizatorilor pentru folosirea produselor lor, acelasi lucru face si gruparea Statul Islamic care ofera tutoriale si materiale didactice noilor recruti care vor sa invete cum sa foloseasca retelele de socializare pentru distribuirea diferitelor materiale de propaganda.
Serviciul de Help Desk ofera consiliere pentru incarcarea clipurilor in formatul necesar pentru canalul YouTube al gruparii, ii invata pe recruti cum sa foloseasca aplicatia WhatsApp, care de anul trecut a introdus posibilitatea comunicarii criptate utilizator-utilizator, dar si sistemul de comunicare prin intermediul consolelor de jocuri PlayStation, ale celor de la Sony.
Potrivit BBC News, dupa ce contul de Twitter al gruparii a fost inchis in mod repetat, cei de la SI s-au orientat repede si folosesc aplicatia de mesagerie mobila Telegram, afacere cu sediul in Berlin, ca principal mijloc de comunicare.
Conform NBC News, membrii Statul Islamic folosesc intens retelele de socializare si modalitatile de comunicare criptata prin intermediul diferitelor platforme digitale si reusesc sa evite sa fie identificati in mediul online de catre agentiile de informatii.
Sursa: Agerpres
Etichete: telegram, statul islamic, retea de socializare,
Dată publicare:
17-11-2015 21:26