Reclama controversata in SUA. Companie acuzata ca foloseste pornografia pentru a-si spori vanzarile
Compania de imbracaminte American Apparel este implicata intr-un alt scandal rasunator in SUA. Si de aceasta data, firma a fost criticata pentru modul in care a ales sa isi prezinte produsele pe site si in revistele de shopping.
Mai exact, printr-o campanie "ofensatoare la adresa femeilor si care promoveaza pornografia".
Campania de pe site-ul celor de la American Apparel a fost interzisa de Autoritatea care monitorizeaza industria publicitara (ASA) in SUA, dupa ce s-a primit o plangere ca pozele postate pe site sunt "ofensatoare si exploateaza imaginea tinerelor femei intr-o maniera nepotrivita".
Compania de haine American Apparel a postat o serie de opt reclame pe site in care apar si femei topless. Reprezentantii companiei au respins acuzatiile argumentand ca in imaginile respective apar "femei obisnuite, surprinse in ipostaze din viata de zi cu zi, fara a recurge la Photoshop", iar fetele nu erau modele profesioniste. De asemenea, un alt argument in apararea lor a vizat faptul ca fetele care au pozat pentru campanie au toate peste 20 de ani, iar fotografiile sunt de genul celor distribuite intre prieteni pe retelele de socializare.
In schimb, ASA a replicat ca pozele din respectiva campanie au fost mai mult centrate pe promovoarea nuditatii si mai putin focusate pe articolele de vestimentatie produse de companie.
American Apparel nu este la prima controversa de acest gen. In urma cu trei ani, compania a abordat o strategie de marketing controversata. Si atunci a recurs la promovarea de tip porno, folosind printre altele modele neepilate.