Motivul pentru care un avion cu 62 de pasageri la bord s-a prăbușit. Problema raportată cu puțin timp înainte de tragedie
Membrii echipajului avionului care s-a prăbuşit la 9 august, în Brazilia, provocând moartea a 62 de persoane, au semnalat o problemă la sistemul de degivrare al aeronavei înainte de accident, potrivit unui raport preliminar de anchetă prezentat vineri.
Prăbuşirea avionului bimotor aparţinând producătorului franco-italian ATR a fost cea mai gravă catastrofă aeriană pe teritoriul brazilian din ultimii 17 ani.
Zborul, operat de compania braziliană Voepass, decolase de la Cascavel, în statul Parana din sud, cu destinaţia aeroportul internaţional Guarulhos din São Paulo.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Avionul s-a prăbuşit în Vinhedo, la aproximativ 80 km nord-vest de São Paulo, omorând cei patru membri ai echipajului şi 58 de pasageri aflaţi la bord. Avionul a pierdut 4.000 de metri altitudine într-un minut.
Diversos vídeos de um ATR 72 da Passaredo caindo em Vinhedo SP pic.twitter.com/nJfLvsWr5a
— Hubert Melin ✈️???????? (@HubertMelin) August 9, 2024
La aproape o lună de la accident, autorităţile braziliene au prezentat un raport preliminar de anchetă: conversaţiile înregistrate în cutiile negre arată că „membrii echipajului au raportat o problemă la sistemul de degivrare” al avionului.
Cu un minut înainte ca avionul să înceapă să piardă altitudine, înregistrarea l-a identificat pe copilot spunând că era „mult îngheţ”, a explicat Centrul brazilian pentru investigarea şi prevenirea accidentelor aeronautice (Cenipa).
Raportul notează, de asemenea, că zborul a avut loc „în condiţii severe de formare a îngheţului”.
Dar şeful Cenipa, Marcelo Moreno, a declarat într-o conferinţă de presă că nu a fost încă posibil să se confirme că accidentul s-a datorat unei probleme la sistemul de degivrare. „Este încă prea devreme pentru a determina linia de anchetă” privind cauzele accidentului, a spus el. Potrivit Cenipa, aeronava, care zbura din 2010, respecta toate standardele în vigoare şi avea autorizaţiile necesare.
Fondată în 1995 sub numele Passaredo, Voepass este a patra companie aeriană de pe piaţa braziliană, singura ţară în care operează.
Ultima catastrofă majoră pe teritoriul Braziliei a avut loc în 2007, când un Airbus A320 aparţinând companiei aeriene braziliene TAM a ratat aterizarea pe aeroportul Congonhas şi s-a prăbuşit într-o clădire de marfă, omorând toate cele 187 de persoane aflate la bord şi 12 la sol.