Magazinele inteligente, în care nu trebuie nici măcar să mai scanezi produsele la casă, din ce în ce mai populare în Germania
Cozile de la casele de marcat din magazine ar putea deveni istorie. O soluție care presupune ca oamenii să ia ce vor de pe raft și să plece fără să scaneze produsele devine tot mai populară în Germania. La ieșire, nota de plată este generată automat.
Acest supermarket din Düsseldorf este diferit.
”Jan Heikrodt, reporter RTL: Sunteți supravegheată.
Femeie: Da, bună dimineața!
Reporter: Și dvs. sunteți supravegheat.
Bărbat: De ce?
Reporter: Uitați-vă sus, sunt camere peste tot.
Femeie: Oh nu, dacă am fi știut asta...”.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Este vorba despre nu mai putin de opt sute de camere.
Jan Heikrodt, reporter RTL: „Exact. Pun totul în sacoșă. Nu voi merge la casă, ci voi ieși direct”.
O aplicație instalată în telefon îi dă jurnalistului undă verde. Mai exact, scanarea unui cod QR, care conține toate informațiile legate de cumpărăturile făcute. Astfel, achiziția este debitată online.
”Femeie: Cred că e destul de practic.
Reporter: De ce? Pentru că e mai rapid?
Femeie: Da".
Totul este posibil datorită inteligenței artificiale. Camerele și senzorii înregistrează ce ia fiecare client de pe rafturi. La casa de marcat, nota de plată este calculată automat și achitată, fie în numerar, fie cu cardul, fără ca oamenii să scoată produsele din coș. Singura condiție este să aibă aplicația sincronizată cu sistemul video al magazinului.
Reducerea de personal este exclusă, spun managerii
Client: „Cred că e trist într-un fel, pentru că nu mai ai contact cu oamenii de la casa de marcat. Dar dacă te grăbești, profiți de asta”.
Dispozitivele pot diferenția clienții după trăsăturile faciale.
Alina Klüger, manager de proiect REWE Pick&Go: „E vorba în principal de recunoașterea interacțiunii cu produsele. Un senzor de greutate așezat pe raft detectează când un borcan de gem este luat de acolo, iar sistemul de camere îl poate atribui unei anumite figuri din magazin”.
Astfel de magazine există și în München, dar și în Berlin. Iar responsabilii au planuri de extindere.
Lukas Pyka, manager de magazin REWE Düsseldorf: „Exact! Clienții vor doar să intre, să-și cumpere lucrurile și să iasă rapid. Dacă trebuie să stea la coadă în magazin, pentru unii poate fi enervant”.
Reducerea de personal iese din calcul, spun managerii. În loc să stea la casa de marcat, angajații refac stocul de marfă de pe rafturi ori îi ajută pe clienți - ceva ce inteligența artificială nu poate să facă, deocamdată.
Sursa: Pro TV
Etichete: germania, magazin, inteligenta artificiala,
Dată publicare:
04-10-2024 08:40