Ordin de la sefii unei banci: Purtati lenjerie intima de culoarea pielii!
Unde dai si unde crapa! Probabil ca asta si-au zis sefii celei mai mari banci din Elvetia, dupa ce codul vestimentar extrem de elaborat pe care l-au impus angajatilor a ajuns pe internet.
Memoriul de cateva zeci de pagini abunda in recomandari de genul: "Purtati lenjerie intima de culoarea pielii" sau "Unghiile de la picioare, atent taiate si pilite, prelungesc viata ciorapilor dumneavoastra".
Acoperiti de un adevarat "tsunami" de ironii, bancherii elvetieni au anuntat ca retrag codul vestimentar, inlocuindu-l cu unul mult mai general, si mai generos, cu angajatii.
Totul a pornit de la initiativa, usor exaltata, a unui director. Cine stie din ce motive, omul nostru s-a simtit dator sa scrie 44 de pagini de asa-zise sfaturi.
Lenjeria intima, de exemplu, ar fi trebuit sa fie doar de culoarea pielii. Domnii, voiau sau nu, trebuiau sa se tunda o data pe luna, si Doamne-fereste sa-si faca la cravata un nod, care sa nu se potriveasca la conformatia fetei sau a corpului. Ce inseamna asta? Mister!
Doamnele, in schimb, nu aveau voie sa foloseasca oja neagra sau sa-si lase la vedere radacinile parului, de alta culoare.
Ochelarii, mai scria in memoriul cu pricina, trebuie pastrati curati. Pe langa vederea optima, se pare ca ei confera imaginea unui angajat model, eficient si pe care te poti baza.
In ciuda valului de ironii care i-a acoperit pe directorii celei mai mari banci elvetiene, codurile vestimentare nu sunt deloc o raritate.
"Chiar si companii pe care le consideram mai relaxate, sau cu un look sexy, au coduri vestimentare. "American Apparel" nu le permite angajatelor sa foloseasca orice fel de tus de ochi. Au voie sa poarte doar un colier. Iar la Victoria's Secret nu poti purta ceva prea scurt sau prea stramt..." - spune Elva Ramirez, jurnalist Wall Street Journal.