Cum a fost localizat avionul Malaysia Airlines. Explicatiile operatorului de sateliti Inmarsat
Vicepresedintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliti ale carui date au permis luni sa se traga concluzia ca avionul Boieng 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prabusit in sudul Oceanului Indian, a explicat cum este localizata aeronava.
Inmarsat si Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviatie (AAIB) "au ajuns la concluzia ca MH370 a zburat in coridorul sudic si ca ultima sa pozitie s-a aflat in mijlocul Oceanului Indian", a anuntat luni Malaysia Airlines, relateaza AFP.
Pentru a trage aceste concluzii, "am luat in considerare viteza pilotului automat — aproximativ 350 de noduri — si ceea ce stim in termeni de combustibil si autonomie a aeronavei, pentru a ajunge pana la o serie de semnale sonore pe care le primim", a explicat la Sky News vicepresedintele Inmarsat.
Desi sistemele de comunicatii ale zborului MH370 au fost stinse, satelitii Inmarsat au continuat sa capteze "beep"-uri provenind de la avion.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Aceste beep-uri sunt trimise de la o statie terestra la satelit si apoi la avion, care retrimite in mod automat un «beep» in sens invers. Inmarsat a masurat timpul necesar acestor semnale sonore sa ajunga la avion si satelit", a explicat el, adaugand ca "am observat efectul Doppler, adica schimbarea frecventei din cauza miscarii satelitului pe orbita sa".
"Acesta ne-a dat o traiectorie posibila pentru coridorul de nord si alta pentru coridorul de sud".
"Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud si coridorul de nord. Am descoperit ca anume coridorul de sud a fost fara indoiala folosit de nava", a declarat el pentru postul de televiziune BBC.
"In mod normal, voi incercati sa triangulati datele si deseori dispuneti de un GPS. Insa, deoarece avioanele din aceasta regiune nu trimit semnale de la locatia lor, am lucrat intuitiv", a adaugat el.
De asemenea, el a apreciat ca in prezent este "posibil din punct de vedere tehnic" sa se evite acest tip de disparitie a aeronavelor, daca avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa "un dolar pe ora", "mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanta si pozitia".
Acest anunt dramatic incheie 17 zile de asteptare pentru familiile celor 239 de persoane de la bordul avionului, dintre care 153 de chinezi si patru francezi. Dar el nu raspunde deocamdata la nicio intrebare legata de scenariul care a dus la prabusirea avionului Boeing in aceasta regiune neospitaliera.
Sursa: Mediafax
Etichete: Oceanul Indian, Malaysia Airlines, avion disparut,
Dată publicare:
25-03-2014 07:29