Cum a fost localizat avionul Malaysia Airlines. Explicatiile operatorului de sateliti Inmarsat

Malaysia Airlines

Vicepresedintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliti ale carui date au permis luni sa se traga concluzia ca avionul Boieng 777 al companiei Malaysia Airlines s-a prabusit in sudul Oceanului Indian, a explicat cum este localizata aeronava.

Inmarsat si Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviatie (AAIB) "au ajuns la concluzia ca MH370 a zburat in coridorul sudic si ca ultima sa pozitie s-a aflat in mijlocul Oceanului Indian", a anuntat luni Malaysia Airlines, relateaza AFP.

Pentru a trage aceste concluzii, "am luat in considerare viteza pilotului automat — aproximativ 350 de noduri — si ceea ce stim in termeni de combustibil si autonomie a aeronavei, pentru a ajunge pana la o serie de semnale sonore pe care le primim", a explicat la Sky News vicepresedintele Inmarsat.
Desi sistemele de comunicatii ale zborului MH370 au fost stinse, satelitii Inmarsat au continuat sa capteze "beep"-uri provenind de la avion.

"Aceste beep-uri sunt trimise de la o statie terestra la satelit si apoi la avion, care retrimite in mod automat un «beep» in sens invers. Inmarsat a masurat timpul necesar acestor semnale sonore sa ajunga la avion si satelit", a explicat el, adaugand ca "am observat efectul Doppler, adica schimbarea frecventei din cauza miscarii satelitului pe orbita sa".



Citește și
Iranieni emigranti
Au fost modificate fotografiile cu cei doi pasageri suspecti ai zborului MH370? Ce se observa in imaginile facute publice
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Acesta ne-a dat o traiectorie posibila pentru coridorul de nord si alta pentru coridorul de sud".

"Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud si coridorul de nord. Am descoperit ca anume coridorul de sud a fost fara indoiala folosit de nava", a declarat el pentru postul de televiziune BBC.

"In mod normal, voi incercati sa triangulati datele si deseori dispuneti de un GPS. Insa, deoarece avioanele din aceasta regiune nu trimit semnale de la locatia lor, am lucrat intuitiv", a adaugat el.

De asemenea, el a apreciat ca in prezent este "posibil din punct de vedere tehnic" sa se evite acest tip de disparitie a aeronavelor, daca avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa "un dolar pe ora", "mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanta si pozitia".

Acest anunt dramatic incheie 17 zile de asteptare pentru familiile celor 239 de persoane de la bordul avionului, dintre care 153 de chinezi si patru francezi. Dar el nu raspunde deocamdata la nicio intrebare legata de scenariul care a dus la prabusirea avionului Boeing in aceasta regiune neospitaliera.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 17. SMS-ul prin care familiile pasagerilor au aflat ca NU exista supravietuitori
LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 17. SMS-ul prin care familiile pasagerilor au aflat ca NU exista supravietuitori

Zborul MH370 este oficial unul "pierdut", au anuntat reprezentantii companiei. Familiile victimelor au primit oficial vestea ca nu exista supravietuitori.

Au fost modificate fotografiile cu cei doi pasageri suspecti ai zborului MH370? Ce se observa in imaginile facute publice
Au fost modificate fotografiile cu cei doi pasageri suspecti ai zborului MH370? Ce se observa in imaginile facute publice

Teama ca are loc o musamalizare in cazul avionului MH370 a fost amplificata duminica, dupa ce au aparut acuzatii ca fotografiile a doi dintre pasageri au fost modificate.

Avionul disparut. Transcriptul celor 54 de minute de conversatii intre piloti si turnul de control publicat de The Telegraph
Avionul disparut. Transcriptul celor 54 de minute de conversatii intre piloti si turnul de control publicat de The Telegraph

Un transcript al conversatiei dintre piloti si turnul de control a fost facut public la doua saptamani de la disparitia avionului Malaysia Airlines. Expertii analizeaza conversatiile pilotilor cu turnul de trafic aerian.

Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa
Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa

Expertii care au gasit epava avionului Air France, prabusit in 2009 in Oceanul Atlantic, cred ca este posibil ca avionul Boeing 777, pierdut de Malaezia de pe radare, sa nu fie gasit niciodata.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.