Compania Indiilor de Est a devenit brand de lux
Un simbol multisecular din era coloniala renaste cu acelasi nume, dar cu o fata noua. Compania Indiilor de Est, mai batrana decat multe state, este acum o firma de lux.
Magazinele s-au deschis la Londra, iar patronul este urmasul vechilor supusi: un indian.
A fost prima companie multinationala: un gigant al comertului colonial, in vremurile in care Londra stapanea India. Acum renaste ca un brand de mare lux, cu patron de origine indiana, care a cumparat drepturile asupra marcii inca din 2005.
Compania Indiilor Rasaritene a inceput, pe la 1600, ca monopol comercial, sub domnia Reginei Elisabeta. Vasele Majestatii Sale aduceau marfuri rare din India, China si insulele Pacificului.
La dispozitia clientilor stau peste 100 de sortimente din cele mai fine ceaiuri.
Compania de astazi nu vinde numai ceai. Ca si odinioara, firma renascuta vinde si mirodenii si dulciuri asiatice. De la mustarul japonez, la sarea din apa de mare si de la piper, pana la ciocolata si dulciuri exotice.
Nu putine aspecte infame sunt legate de Compania Indiilor Orientale - de exemplu, comertul ilegal cu opiu sau opresiunea si razboaiele din India. Insa noul patron vede partea plina a paharului.
"Limba engleza, porturile, sistemul feroviar, sistemul administrativ, podurile - toate au fost construite de Compania Indiilor de Est", spune Sanjiv Mehta, patron al Companiei Indiilor de Est.
Patronul a investit deja 20 de milioane de lire si are pregatite alte 100 de milioane pentru deschiderea unor noi magazine. Are de gand sa extinda oferta cu marochinarie, bijuterii si decoratiuni interioare.