Măsura luată de primarul Londrei în lupta împotriva obezităţii infantile
Primarul Londrei a demarat lupta împotriva obezităţii infantile, descrisă drept "o bombă cu ceas".
Edilul vrea să interzică reclamele la mâncare nesănătoasă, în transportul în comun londonez, iar măsura e menită să limiteze consumul de alimente de tip fast-food în rândul celor mici.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Londra se clasează pe un loc fruntaş, în Europa, în ceea ce priveşte numărul de copii obezi.
4 din zece copii londonezi în vârstă de 10 -11 ani sunt fie obezi, fie supraponderali. Alarmat de aceste date, primarul Londrei şi-a propus ca, până în anul 2028, să reducă drastic procentul.
Sadiq Khan, primarul Londrei: “Agenţia pentru Standarde în Alimentaţie a creat o definiţie a mâncării nesănătoase. E vorba de alimente care conţin multe grăsimi, mult zahăr, multă sare."
Edilul vrea ca reclamele la preparate şi băuturi considerate nesănătoase să fie îndepărtate de la metrou, de pe faimoasele autobuze roşii şi din staţiile pentru transportul în comun.
Producătorii de alimente nesănătoase vor putea face reclamă în continuare, dar, în loc de burgeri, vor fi nevoiţi să promoveze preparate sănătoase.
Primarul Londrei vrea să interzică şi deschiderea unor noi localuri de tip fast-food la mai puţin de 400 de metri distanţă de şcoli.
Tam Fry, Naţional Obesity Forum: "Ceea ce face acum primarul trebuia să fi făcut guvernul în urmă cu mai bine de 20 de ani. Mai mult decât atât, el îi va inspira şi pe alţi primari din regiune să îi urmeze exemplul."
Cei din industria publicităţii au îndoieli că măsura va avea efect.
Steve Woodford, directorul asociaţiei companiilor din publicitate: "Singurul lucru care va face diferenţa e educaţia, să-i încurajezi pe oameni să-şi prepare hrană sănătoasă, să facă mai multă mişcare."
Odată intrată în vigoare, decizia va tăia anual 20 de milioane de lire sterline din banii de publicitate încasaţi de compania londoneză de transport în comun. O măsură similară este în vigoare şi la Amsterdam.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: mancare, obezitate infantila, Sadiq Khan, primar londra,
Dată publicare:
13-05-2018 12:06