Șefii Apple au decis să amâne lansarea primei maşini electrice a companiei. Se muncește la proiect de 10 ani
Piața auto are tot mai multe nume noi, în special din China. Ba chiar și producători importanți de electronice ori telefoane mobile vor să-și încerce norocul în industria care trece prin cea mai mare schimbare din ultimii o sută de ani.
Pe de altă parte, șefii Apple au decis să amâne lansarea primei maşini electrice a companiei şi reducerea nivelului de tehnologie autonomă.
Din cauza dificultăţilor tehnologice şi de proiectare de care s-au lovit inginerii, Apple a decis să limiteze funcţiile autonome şi să amâne termenul de finalizare pentru prima maşină electrică a companiei.
Astfel, în loc de Level 5 (maşină complet autonomă), Apple are acum în vedere dezvoltarea unei maşini autonome de Level 2+, susţin sursele Bloomberg citate de News.ro.
La Level 5, maşina Apple nu ar fi necesitat intervenţie umană. La Level 2+ şoferii trebuie să fie mereu atenţi la drum, chiar dacă unele manevre se fac automat.
Acest nivel presupune autonomie pentru accelerare, frânare şi direcţie, fiind folosit pentru încadrarea pe bandă şi, în acelaşi timp, cruise control adaptabil.
Totodată, inginerilor li s-a dat mai mult timp pentru dezvoltarea maşinii. Aceasta trebuie acum să fie gata în 2028, în loc de 2026.
Este un moment de răscruce pentru pretenţiile Apple în acest domeniu. Şefii companiei vor să vadă dacă maşina poate fi dezvoltată pentru Level 2+ sau dacă va fi cazul să se renunţe complet la proiect.
Apple muncește la acest proiect de 10 ani
Andrei Știrbu, jurnalist SuperSpeed la Pro TV, a fost invitat la iLikeIT pentru a comenta aceste vești.
Marian Andrei: Ideea acestui acestui subiect a venit de la toate zvonurile care s-au reaprins din nou cu Apple, că lansează o mașină. Cât de fezabile sunt aceste zvonuri?
Andrei Știrbu: ”Da, Apple, acest unicorn care e limitat la condiția de zebră cu coif, deocamdată. Proiectul titan a început acum 10 ani, deci sunt 10 ani de muncă și de investiții, sute de milioane de dolari, poate chiar miliarde în acest proiect, a cărui miză a fost de fapt inteligența artificială și să fie condusă autonom. Dar având în vedere limitările și tehnice și legislative din ziua de astăzi, încă nu și-a atins potențialul pe care și-l dorește. Însă există 10 ani de muncă și trebuie cumva materializați la un moment dat.”
Marian Andrei: Sunt sute de angajați sau poate chiar mii, țin minte că era și un articol destul de vechi, în care Elon Musk era foarte supărat că Apple fură angajații Tesla și că practic Apple este cimitirul de angajați al celor de la Tesla. Adică cei care sunt dați afară de acolo și nu fac față, se duc la Apple. Dar asta este o informație din 2015. N-avem nicio fotografie cu această mașină, n-avem niciun zvon concret de la Apple că această mașină ar urma să fie lansată, dar dacă punem piesele cap la cap, iese un iese de un puzzle adevărat.
Andrei Știrbu: ”Da, Apple a fost foarte secretos cu proiectul acesta și chiar a reușit să țină proiectul secret timp de 10 ani de zile. Însă se știe deja că lucrează la asta. Există și patente în direcția asta, patente publice, de altfel. Și, urmărind discuțiile din interiorul companiei, se cam strânge lațul, pentru că, din nou, e o investiție foarte mare, e o miză foarte mare și plus că acum este momentul, dacă nu deja a fost depășit, momentul acela optim de a veni pe piață cu o mașină are să te îmbie nu neapărat prin performanțe, ci prin ceea ce îți oferă, prin mediul pe care ți-l crează la interior.”