Schimbarea anunțată de Google. Va afecta toate site-urile din lume
Google a anunțat, vineri, că va indexa toate site-urile din lume pornind de la versiunea mobilă a acestora, aşa-numita indexare “mobile-first”, ceea ce ar putea duce la modificări importante de rankare.
Mobile-first. Măsura, aplicată după 4 ani de teste
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
După aproape patru ani de teste, Google va începe din luna septembrie să indexeze toate site-urile web pornind de la versiunea mobilă a acestora şi nu de la varianta pentru PC, cum făcea până acum.
Schimbarea vine să reflecte modificarea obişnuinţei de navigare a utilizatorilor, care folosesc acum mai mult dispozitivele mobile decât PC-urile pentru a vizita site-urile web.
Google a început să schimbe prioritatea indexării către versiunile mobile încă de anul trecut, pentru a realiza o trecere treptată la un index bazat pe variantele mobile ale site-urilor.
70% dintre site-uri sunt deja indexate plecându-se de la varianta pentru dispozitive mobile.
Mobile-first, începând din septembrie 2020
Anunţul de astăzi reprezintă încheierea unui proces, care va avea loc în luna septembrie a acestuia. Din acel moment, toate site-urile vor fi indexate pe principiul mobile-first şi vor ranka în paginile de rezultate ca atare, potrivit News.ro.
Majoritatea site-urilor sunt deja pregătite pentru această schimbare, având versiuni mobile speciale sau, de preferat, versiuni “responsive”, care-şi schimbă layout-ul automat, în funcţie de dispozitivul de pe care sunt accesate.
Site-urile care nu s-au îngrijit până acum să se optimizeze pentru dispozitivele mobile, vor vedea o scădere a traficului din Google, urmând să piardă locuri în paginile de rezultate în favoarea site-urilor optimizate.