Strategia digitala a partidelor, pro si contra Basescu. Cum s-a purtat lupta de la referendum pe net
iLikeIt. Traim vremuri noi, dar parca tot vechi. Un lucru este insa clar, fara internet nu se mai poate nici in campanie. Un loc fara limite, fara reguli, fara cenzura unde mesajul politic isi face loc mai nou insa fara sa fie convingator.
Noua milioane de romani au internet acasa ori pe mobil. Este semn ca o data ce avem acces nelimitat la stiri sau bloguri ne putem face o idee mai clara despre adevarul din promisiunile electorale.
Dar asta nu inseamna ca partidele nu incearca sa mai ajunga la electori. Asa cum banuiam, o fac tot mai intens pe internet si chiar angajeaza specialisti pentru asta. Vorbim despre programatori, comunicatori, jurnalisti si chiar psihologi. Am incercat sa cunoastem mai de aproape aceste echipe si am primit un raspuns pozitiv. Am intrat putin in bucataria lor interna si iata ce am aflat.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sa duci campania electorala de pe strada - pe internet, este mai ieftin si poate mai eficient decat sa imparti in stanga si in dreapta pixuri, galeti, mici si bere. Criza care a lovit deja si in bugetele organizatiilor se suprapune cu avansul internetului, asa ca fiecare partid si-a creat o divizie digitala.
"Pe un post am atins chiar 2.000 de share-uri. In acest fel, posturile pe care le dam noi nu se mai impart intre membrii partidului, ajung si la oameni apolitici" - spune coordonatorul unei retele de pe Facebook.
O mica armata de PNL-isti din toata tara, 250 la numar stau toata ziua cu ochii in ecran si mainile pe tastatura. Scriu articole, comenteaza, socializeaza, insa nu oricum.
"Colega mea, Alexandra Andronie, se ocupa de continutul site-ului "Da, votez!" pe care noi l-am initiat special pentru aceasta campanie electorala. Diana coordoneaza echipele din teritoriu. Eugen e specialistul nostru tehnic, pune in aplicare toate ideile care ne vin noua. Avand in vedere ca Alex e specialist in psihologie, am considerat ca el trebuie sa se ocupe de continutul mesajelor. Alexandra Sava e coordonatoarea retelei noastre de Facebook pentru toata tara" - spune Violeta Vijulie, coordonatoarea echipei de campanie online a PNL.
In general, romanii care au calculator, tableta ori smartphone sunt mai greu de convins de politicieni pentru ca au la dispozitie retele sociale, site-uri de presa si mii de bloguri. Asa isi fac singuri o imagine clara si li se confirma ca nici una dintre tabere nu spune tot adevarul. Iar numarul celor mai greu de convins creste rapid.
Ionut Oprea, managing partner Facebrands: "In acest moment avem aproape 5 milioane de utilizatori de Facebook in Romania si 84% dintre ei sunt chiar oameni cu drept de vot. Asta e probabil motivul pentru care in ultima vreme s-a intensificat activitatea paginilor politice de pe Facebook."
Cifrele vorbesc de la sine. De mai bine de 12.000 de ori a fost mentionat cuvantul "referendum" in peste 400 de pagini de Facebook, dintre care 15 dedicate in totalitate politicii. Cele mai accesate au fost paginile de proteste care au avut in iulie peste 70.000 de utilizatori, de 4 ori mai multi ca in luna precedenta.
Cea mai accesata aplicatie din mediul online romanesc este "Referendum Stirile Pro TV". Peste 30.000 de oameni au intrat pe site-ul stirileprotv.ro si au votat pro sau contra demiterii presedintelui Traian Basescu.
CUM S-AU PROPAGAT MESAJELE DESPRE REFERENDUM PE FACEBOOK
Desi nu au fost dispusi sa ne povesteasca despre strategia lor digitala, cei din tabara presedintelui suspendat s-au bazat si ei masiv pe online. Chiar si bannerele din oras fac trimitere catre pagina web. Oficial, echipa de campanie foloseste doar o pagina de Facebook, una de internet si un cont de Twitter.
Pe internet au mai aparut insa si alte site-uri pro si contra, a caror paternitate nu si-o asuma nici un partid. Un exemplu este legea-junglei.ro, prin care se cere o justitie necontrolata de infractori, dar si demite-l.ro, care contine mesaje dure la adresa presedintelui suspendat.
De cealalta parte, tot pe Facebook, a luat nastere si "Neam saturat de voi", o campanie initiata de doi artisti care si-au descoperit acum latura de activisti, Robert si Cosmina. Stiau ca unii nu vor vedea mai departe de lipsa cratimei, dar au gasit si oameni care au prins esenta mesajului.
Peste 500 sute de oameni de toate varstele s-au lasat fotografiati deja pe strada sau la locul de munca cu pancarta "Neam saturat de voi". Iar alte cateva mii au devenit fani online ai acestei miscari.
Cosmina Ivanov, unul dintre initiatorii campaniei: "Nu avem nicio apartenenta politica de niciun fel. Suntem satui. Nu mai avem chef. Nu mai vrem. Cu timpul nostru liber vrem sa facem altceva decat sa vedem scandalul si mizeria legate de politica."
Judecand dupa numarul de mentiuni ale cuvantului “referendum” pe paginile monitorizate de Facebrands, interesul pentru alegerea de duminica a crescut puternic in ultima saptamana.
Numele presedintelui suspendat a fost mentionat tot mai des pe Facebook in preajma suspendarii, iar ulterior discutiile s-au concentrat pe pagini pro si contra, incadrate in categoria Proteste din Facebrands.ro.
Pe parcursul ultimei luni interesul a scazut pentru paginile de Politica la modul general, insa a crescut interesul pentru paginile de proteste, care includ proteste din partea ambelor tabere implicate precum si proteste la adresa intregii clase politice (de exemplu Neam Saturat).
Afla cum s-au raspandit mesajele despre referendum pe Facebook pe site-ul Facebrands.ro
Din arsenalul de campanie online nu putea sa lipseasca insa si muzica. Ambele tabere politice au folosit intens in campanie hitul verii cantat de Connect-R "Eu vara nu dorm", in versiunea proprie:
- "Eu vara votez"
Produsele prezentate in emisiune le puteti cumpara de aici:
Camera foto HELLO KITTY 7.1MP+carcasa waterproof
Camera foto pentru copii SPONGEBOB 5.1MP
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, facebook, traian basescu, rezultate, referendum, PDL, demitere, george buhnici, USL,
Dată publicare:
27-07-2012 08:21