Interviu cu Chris Barton, fondatorul Shazam. Prin ce a trecut pentru a realiza aplicația
''Viitorul este al inteligenţei artificiale, care va transforma computerele în asistenți personal''. Aceasta este viziunea lui Chris Barton, fondatorul Shazam.
Shazam este o aplicație care a cucerit o lume întreagă și a ajuns acum la 150 de milioane de utilizatori lunar.
Începutul n-a fost deloc uşor, povesteşte Chris Barton. Nu a uitat anii în care compania s-a zbătut să supravieţuiască.
Chris Barton: „Au fost ani foarte grei pentru că atunci când ne-am lansat, în 2002, Shazam era un serviciu prin telefon cu care sunai la un număr, țineai telefonul în aer și apoi primeai un mesaj text cu numele cântecului. Asta pentru că pe atunci nu existau aplicații, nu existau ecrane colorate, nu puteai descărca melodii în telefon, practic nu puteai face mai nimic din ceea ce înseamnă experiența bogată pe care o oferă Shazam acum."
Secretul Shazam constă în viziunea celor care au inventat aplicația, dar și în tehnologia creată pentru a transforma în realitate ideea de a recunoaște orice melodie. Iar asta se face grație algoritmilor informatici dezvoltaţi de programatori prin care fragmentele muzicale sunt transformate într-o amprentă digitală.
Produsul e apoi comparat şi identificat într-o bază de date imensă ce cuprinde acum zeci de milioane de cântece.
„În cele mai multe cazuri, imediat ce melodia este lansată pe piață, ajunge instantaneu și la Shazam deoarece avem legătură directă cu casele de producție. Dacă artistul este unul mai puțin cunoscut și nu are contract cu o casă de discuri atunci piesa lui poate ajunge la noi printr-o terță parte”, a adăugat fondatorul Shazam.
Shazam a ajuns acum la 150 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună care folosesc aplicaţia de cel puţin 20 de milioane de ori pe zi. Cu un vis devenit realitate în pofida piedicilor, Chris ştie cum va arăta viitorul.
Chris Barton: „În loc să ne mai asigure doar asistență limitată, computerele vor ajunge să ne ofere același nivel de servicii ca și o ființă umană. Va fi ca și cum ai avea un asistent personal întreaga viață și când cauți un restaurant vei avea expertul mondial în restaurante lângă tine care îți va spune mergi acolo, mergi acolo."
Chris și-a amintit amuzat şi de prima vizită la noi când a schiat la Sinaia.
„A fost super, foarte amuzant și, în mod clar, foarte diferit față de experiențele mele anterioare în vacanțe de schi. Deci era atunci, aș spune, unul din cinci oameni care în loc să schieze se dădea cu punga de plastic pe zăpadă și îmi amintesc că erau scăpați de sub control, practic, pentru că nu prea ai cum să schiezi cu punga de plastic, așa că am văzut multe ciocniri, știi, inevitabil intrau unul în altul”, a transmis Chris.
Chris Barton a vândut între timp compania Shazam pentru o sumă secretă dar care a fost estimată la peste 400 de milioane de dolari. Acum dezvoltă alte afaceri.