Cum se mai poate masura audienta unui ziar in era telefoanelor smart si a tabletelor
Tot mai multi oameni isi citesc ziarul pe telefonul mobil, vad stirile pe tableta si asculta radioul pe laptop. In aceste conditii, este dificil sa masori audientele reale inregistrate de mass-media.
Cele mai bune metode pentru acest lucru sunt discutate la conferinta anuala a Organizatiei Europene de Media Research, care are loc pentru prima data la Bucuresti.
In urma cu 20 de ani, numarul de cititori ai unui ziar se stabilea usor, pe baza tirajului dat de tipografie. Acum insa ziarul poate fi citit si fara sa il cumperi.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
"Un ziar nu este tiparit doar pe hartie, are si un website, un site pentru mobil, are o replica digitala, asa ca trebuie sa masuram toate aceste platforme pentru a stabili audienta intregului ziar. Acelasi lucru este valabil si pentru televiziune si radio", spune Irena Petric, presedinte European Media Research Organisation.
Aceasta este una dintre provocarile la care incearca sa raspunda specialisti din 20 de tari, reuniti la Bucuresti la Congresul organizatiei europene de profil. Desi in Romania mai sunt si nemultumiti de rezultatele masuratorilor de audiente, expertii straini spun ca ele sunt foarte corecte.
"Cred ca tineti pasul cu restul lumii foarte bine. Cred ca si pentru televiziuni si pentru presa scrisa masuratorile sunt de un nivel inalt", mai crede Irena Petric.
Organizatia Europeana de Media Research a fost infiintata in urma cu 50 de ani de Franta, Germania si Marea Britanie. Acum are 20 de membri, inclusiv Romania, care este reprezentata de Asociatia Romana de Masurare a Audientelor pentru televiziuni si de Biroul Roman de audit al Tirajelor pentru presa scrisa.