A apărut căruciorul de cumpărături inteligent. Ce știe să facă și de ce este criticat
Până și cărucioarele de cumpărături sunt de acum "inteligente". O companie israeliană a lansat unul care recunoaște imediat produsele puse în el.
Mai mult, le și taxează dacă clientul respectiv se hotărăște să le cumpere și iese cu acele produse din supermarket. Dar există și reversul medaliei. Căruciorul "inteligent" află o mulțime de date cu caracter personal și privind preferințele clientului la cumpărături. Iar aceste informații ajung și la retaileri.
Compania care a lansat căruciorul de cumpărături "inteligent" susţine că oferă o soluţie mai ieftină în comparaţie cu magazinele "fără casier", unde este nevoie de instalarea unor reţele de senzori şi camere video. În acelaşi timp, această variantă nu îi răpeşte clientului plăcerea "plimbării" căruciorului de la un raion la altul, ca într-un supermarket clasic.
Alegeri 2024
21:15
De unde au apărut voturile pentru Călin Georgescu. Analiza Centrului pentru Democrație și Bună Guvernare
20:29
Câți bani au primit influencerii care l-au promovat pe Călin Georgescu. Unii regretă și se delimitează acum de el
19:45
Ce spun românii care manifestează împotriva lui Călin Georgescu. „Am trecut printr-un regim comunist. Să nu treacă și el”
19:36
Augustin Zegrean, fost președinte CCR: Dacă s-a încălcat procedura, Curtea Constituțională va anula acest tur de scrutin
Totuşi, rămâne un mare semn de întrebare în privinţa protecţiei datelor cu caracter personal. Informaţii private, legate de starea materială şi comportamentul clientului sunt colectate şi transmise retailerilor.
Gideon Moshkovitz, director executiv: "Dacă vrei să te identifici, căruciorul îți oferă mult mai multe beneficii și cupoane de reducere. Să zicem că Amit a dorit să se identifice, așa că noi am aflat imediat că Amit este vegană, îi place vinul și petrece în medie 20 de minute în magazin."
Dacă se cunosc preferinţele clienţilor, aceştia pot primi ulterior reclame sau cupoane de reduceri la anumite produse. Şi, avertizează criticii, comportamentul consumatorului poate fi, astfel, influenţat.
Gideon Moshkovitz, director executiv:"Știm că, după raionul de legume, acest tip se duce în mod obișnuit la sectorul de produse congelate. Așa că, dacă vrem să-l ținem mai mult în magazin, îi trimitem instant un cupon pentru raionul de vinuri și suntem siguri că, după acest ocol la vinuri, se va duce și la congelate."
Limor Shmerling Magazanik, director al Institutului Israelian pentru Politici în Tehnologie: "Poate că acest proiect le este benefic oamenilor, poate că servește comodităţii, dar rămâne chestiunea informațiilor confidențiale. Nu uitați că obiceiurile noastre de cumpărături spun multe despre noi, poți trage niște concluzii despre o persoană în funcție de ce cumpără și ce atitudine are față de consumerism. Așa că există multe informații sensibile care trebuie protejate."
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!