Românii au cumpărat în 2020 produse în valoare de aproape 6 mld. €, în creştere cu 30% față de 2019

×
Codul embed a fost copiat

Comerțul online pare să fie marele câștigător al ultimului an.

Românii au cumpărat în 2020 de pe telefon sau de pe laptop produse în valoare de aproape 6 miliarde de euro în creştere cu 30 de procente față de perioadă de dinainte de criza sanitară.

Ca să supravieţuiască, multe firme au rămas doar în online, iar altele îşi dezvoltă şi mai mult afacerea şi ajută companiile mici să-şi vândă produsele.

La 10 kilometri de București, pe o suprafață de 130 de mii de mp, se construiește cel mai mare hub industrial din România. Odată cu creșterea fără precedent a comerțului online, acesta va fi pus la dispoziția antreprenorilor care își vor putea depozita produsele. De aici comenzile urmează să fie preluate și livrate în timp util.

Alexandru Niculescu, reprezentantul unui magazin online: ”Vom deschide această facilitate logistică, această capacitate logistică pentru aproximativ o mie de firme . Le oferim pachet complet de servicii: pe site îşi pot lista produsele la vânzare – putem stoca, putem colecta şi putem ambala şi expedia către curierii cu care lucrăm produsele comandate de client. Am văzut o creştere de 90%, am ajuns la 25 de mii de seleri listaţi pe paltforma care au vândut 25 de milioane de produse anul trecut”.

Citește și
Florin Citu, Raluca Turcan
Premierul se delimitează de greșelile miniștrilor fără mască: Le-am cerut să plătească amenda
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Totul se întâmplă în baza unor contracte din care firma mare ia un comision în funcţie de valoarea vânzărilor.

La fel procedează şi această platformă care vinde produse pentru amenajarea locuinţelor şi a grădinilor, de la mai mulţi producători şi furnizori. În pandemie, a fost o explozie de vânzări în materie de articole de mobilier şi accesorii pentru bucătărie şi dormitor, dar şi de produse de lifestyle, cum ar fi cele din categoria covoare.

Monica Cadogan, Ceo Vivre: ”Am făcut investiţii în infrastructură, să putem să ţinem cât mai multe produse, să ţinem trafic în timp real. Este vorba despre o digitalizare a partenerilor noştri, practice, le permitem, celor care au produse, producători, chiar şi magazine, să facă un salt înainte şi să vândă direct către client online„.

A fost un an bun şi pentru platformele care vând produse cosmetice, cărţi şi obiecte de design interior.

Octavian Jomir, CEO și fondator la Esteto: ”În 2021 avem un flux destul de important de noi parnetri care vor să adere la paltformă. Noi avem în jur de 300 de parteneri, în momentul de faţă şi suntem în discuţii cu aproximativ încă o sută”.

Conceptul poartă numele de marketplace, iar specialiştii spun că reprezintă singura variantă de supraviețuiere a firmelor mici, în contextul crizei sanitare.

Raluca Radu, Specialist în comerţ online: ”În această perioadă este un prim pas de a vinde online, urmând cA ulterior un alt pas de dezvoltare să fie şi deschiderea unui magazin online propriu. Cele două pot cooxista. Vânzările din market place sigur depăşesc un 30% din totalul pieţei, sunt vânzări generate de market place, vânzări generate de terţi”.

Potrivit ultimelor date, 45% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puţin o cumpărătură online în ultimele 12 luni.

Pornind de la cifra de 5,6 milairde de euro, ca bilanţ al comerţului online românesc în anul 2020. Dacă facem o medie înseamnă că românii au cheltuit pe internet , aproximativ 15 milioane de euro, în fiecare zi a anului trecut. Gândiţi-vă că numai din acest deposit aproximativ 100 de tiruri încărcate cu marfă pleacă în fiecare zi în toate zonele ţării, dar şi în Bulargaria şi Ungaria.

Comerțul online, în România, a crescut cu 32 de procente în 2020, comparativ cu anul anterior.

Avem o creştere spectaculoasă, însă rămânem la coada clasamentului european, alături de Bulgaria.

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Ministrul Vlad Voiculescu: ”M-am cerut amendat; îmi cer încă o dată scuze”
Ministrul Vlad Voiculescu: ”M-am cerut amendat; îmi cer încă o dată scuze”

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a declarat, miercuri, că "s-a cerut amendat" după ce a fost prins fără mască în Parlament. El şi-a cerut din nou scuze pentru că nu a purtat mască în spaţiul public.

Premierul se delimitează de greșelile miniștrilor fără mască: Le-am cerut să plătească amenda
Premierul se delimitează de greșelile miniștrilor fără mască: Le-am cerut să plătească amenda

Premierul Florin Cîţu a declarat miercuri că are "toleranţă zero" în ceea ce priveşte nerespectarea de către membrii Cabinetului său a regulilor de protecţie sanitară.

Cristian Tudor Popescu: ”Stimați concetățeni, de Covid nu vom scăpa niciodată”
Cristian Tudor Popescu: ”Stimați concetățeni, de Covid nu vom scăpa niciodată”

Cristian Tudor Popescu este de părere că măsurile adoptate de autorități nu sunt atât de eficiente încât să stopeze creșterea numărului de cazuri noi de infectare cu noul coronavirus.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.