Românii au cumpărat în 2020 produse în valoare de aproape 6 mld. €, în creştere cu 30% față de 2019
Comerțul online pare să fie marele câștigător al ultimului an.
Românii au cumpărat în 2020 de pe telefon sau de pe laptop produse în valoare de aproape 6 miliarde de euro în creştere cu 30 de procente față de perioadă de dinainte de criza sanitară.
Ca să supravieţuiască, multe firme au rămas doar în online, iar altele îşi dezvoltă şi mai mult afacerea şi ajută companiile mici să-şi vândă produsele.
La 10 kilometri de București, pe o suprafață de 130 de mii de mp, se construiește cel mai mare hub industrial din România. Odată cu creșterea fără precedent a comerțului online, acesta va fi pus la dispoziția antreprenorilor care își vor putea depozita produsele. De aici comenzile urmează să fie preluate și livrate în timp util.
Alexandru Niculescu, reprezentantul unui magazin online: ”Vom deschide această facilitate logistică, această capacitate logistică pentru aproximativ o mie de firme . Le oferim pachet complet de servicii: pe site îşi pot lista produsele la vânzare – putem stoca, putem colecta şi putem ambala şi expedia către curierii cu care lucrăm produsele comandate de client. Am văzut o creştere de 90%, am ajuns la 25 de mii de seleri listaţi pe paltforma care au vândut 25 de milioane de produse anul trecut”.
Totul se întâmplă în baza unor contracte din care firma mare ia un comision în funcţie de valoarea vânzărilor.
La fel procedează şi această platformă care vinde produse pentru amenajarea locuinţelor şi a grădinilor, de la mai mulţi producători şi furnizori. În pandemie, a fost o explozie de vânzări în materie de articole de mobilier şi accesorii pentru bucătărie şi dormitor, dar şi de produse de lifestyle, cum ar fi cele din categoria covoare.
Monica Cadogan, Ceo Vivre: ”Am făcut investiţii în infrastructură, să putem să ţinem cât mai multe produse, să ţinem trafic în timp real. Este vorba despre o digitalizare a partenerilor noştri, practice, le permitem, celor care au produse, producători, chiar şi magazine, să facă un salt înainte şi să vândă direct către client online„.
A fost un an bun şi pentru platformele care vând produse cosmetice, cărţi şi obiecte de design interior.
Octavian Jomir, CEO și fondator la Esteto: ”În 2021 avem un flux destul de important de noi parnetri care vor să adere la paltformă. Noi avem în jur de 300 de parteneri, în momentul de faţă şi suntem în discuţii cu aproximativ încă o sută”.
Conceptul poartă numele de marketplace, iar specialiştii spun că reprezintă singura variantă de supraviețuiere a firmelor mici, în contextul crizei sanitare.
Raluca Radu, Specialist în comerţ online: ”În această perioadă este un prim pas de a vinde online, urmând cA ulterior un alt pas de dezvoltare să fie şi deschiderea unui magazin online propriu. Cele două pot cooxista. Vânzările din market place sigur depăşesc un 30% din totalul pieţei, sunt vânzări generate de market place, vânzări generate de terţi”.
Potrivit ultimelor date, 45% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puţin o cumpărătură online în ultimele 12 luni.
Pornind de la cifra de 5,6 milairde de euro, ca bilanţ al comerţului online românesc în anul 2020. Dacă facem o medie înseamnă că românii au cheltuit pe internet , aproximativ 15 milioane de euro, în fiecare zi a anului trecut. Gândiţi-vă că numai din acest deposit aproximativ 100 de tiruri încărcate cu marfă pleacă în fiecare zi în toate zonele ţării, dar şi în Bulargaria şi Ungaria.
Comerțul online, în România, a crescut cu 32 de procente în 2020, comparativ cu anul anterior.
Avem o creştere spectaculoasă, însă rămânem la coada clasamentului european, alături de Bulgaria.
Sursa: Pro TV
Etichete: comert online, romani, crestere, magazin online, cumparaturi,
Dată publicare:
31-03-2021 18:36