Micile magazine, în luptă cu mall-urile. Cea mai bună strategie de atragere a clienților
Ca să reziste în lupta cu mall-urile, unele magazine mici, de cartier, îşi răsfaţă clienţii cu băuturi calde, discuţii relaxate şi sfaturi prieteneşti.
Unii proprietari organizează şi ateliere practice sau întâlniri restrânse cu diverşi specialişti în nutriţie sau haine.
Dacă se simt bine în magazin, oamenii se întorc, spun sociologii. Într-un magazin cu accesorii din piele din Brașov, clienții sunt întâmpinați cu o cafea și invitați pe o canapea confortabilă la o discuție relaxată. Cu cât petrec mai mult timp în magazin, cu atât șansele să cumpere mai multe produse cresc - spun proprietarii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Alexandra Franz, clientă: "Super cozy, foarte familial și cumva să te simți ca acasă când intri, te face să scoți puțin mai mulți bani din buzunar pentru asta."
În atelier, clienții pot vedea și cum se produc accesoriile din piele.
Sebastian Roncea, designer produse din piele: "Îi invit cu mare drag să vadă că le cos în față un produs. Dacă îi creezi un ambient, se simte mai confortabil și altfel colaborezi cu el."
Un alt magazin, de această dată de haine, organizează pentru clientele fidele întâlniri cu nutriționișți, specialiști în vinuri sau consultanți de imagine.
Anca Georgescu, clientă: "Primești acea îmbrățișare și bine ai venit, e mai mult decât atât, e o consiliere, e un pachet care ți se vinde și cred că asta face diferența"
Alina Balcu, proprietara magazin de haine: "Ceea ce oferim noi este experiență, experiență de a ne cunoaște și de a fi o familie mai mare, în ideea de oferi mai mult decât simple produse."
Clientă: "Într-un mare magazin comercial nu se va întâmplă niciodată chestia asta, nu ai cum să compari modul cum te întâmpină: hai să te servesc cu un ceai, ce ți-a făcut copilul acasă?"
Sociologii spun că strategia îi fidelizează pe clienți și ei vor reveni negreșit.
Alina Coman, sociolog: "De la un cumpărător, ca să îl aduci în statutul de client trebuie să îl cunoști, să vorbești cu el, să îi faci viața mai ușoară, să îi procuri dincolo de o experiență de cumpărare o experiență socială, psiho-socială foarte plăcută, pentru că aceste sunt amintiri care rămân".
În alt magazin, unde se găsesc produse locale - de la miere, pâine și dulcețuri până la jucării lucrate manual - proprietarii organizează gratuit ateliere de țesut, olărit și pentru copii, iar clienții revin cu drag.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!