Doua banci din Romania au fost obligate sa ofere despagubiri clientilor. Ce nereguli a descoperit ANPC in contracte
Doua banci au fost obligate sa le dea inapoi clientilor, banii perceputi nejustificat.
Decizia a fost luata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, si se aplica in cazul catorva sute de romani care s-au imprumutat de la Bancpost si Credit Agricole Banc.
In cazul Bancpost, cei de la ANPC spun ca 395 de clienti isi vor primi banii inapoi si vor plati rate mai mici de acum incolo. Banca ar fi majorat nejustificat dobanzile cu 0,5%, peste valoarea stipulata in contract.
Marius Dunca , presedinte ANPC: “Acest 0,5% nu este descris in contract. Deja s-au restituit o parte din sumele incasate fara temei legal. Avem asa: 4500 de franci elvetieni , 1100 e franci elveteini, 4196, 4275 de franci elvetieni.”
Nu sunt sume de neglijat. 4500 de franci echivaleaza cu salariul pe un an pentru multi romani. Tot la Bancpost alti 190 de clienti vor primi bani, spune ANPC, pentru ca banca, in timpul crizei economice, a fost de acord sa le reduca dobanzile timp de un an, de la 7,15 la 4,3% , dar apoi le-a crescut peste nivelul de la data semnarii.
Marius Dunca: “Dupa care trebuia sa revina la conditiile normale de 7,15%. Nu! l-a conditionat si i-a spus 7,65%. 0,5 in plus.
Bancpost spune ca isi desfasoara activitatea conform prevederilor legale, pe care le respecta. In plus banca spune ca este disponibilia sa colaboreze constructiv cu ANPC in vederea solutionarii solicitarilor din partea clientilor.
In cazul Credit Agricol Banca a perceput un comision de gestionare a creditului de 0,2% , care, potrivit ANPC, nu este permis de lege.
Seful ANPC spune ca unele banci au inceput sa vina cu solutii pentru clienti fara sa mai fie nevoie de procese in instanta.
Reporter: Au inceput bancile sa fie mai receptive?
Marius Dunca: In afara de OTP, toate bancile .
REACTIE OTP : "OTP colaboreaza permanet cu autoritatile, spun reprezentantii bancii care precizeaza ca sunt deschisi la o colaborare deplina cu ANPC si ca nu au existat ocazii in care sa fi refuzat intalniri cu reprezentantii institutiei."
Sursa: Pro TV
Etichete: rata, despagubiri, protectia consumatorului, Bancpost,
Dată publicare:
01-10-2015 13:10