Cele mai valoroase branduri in 2013. Apple ramane pe primul loc
Apple a ramas cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, in timp ce Google, plasat pe pozitia a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari.
Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP, potrivit BrandZ Top 100.
Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Companiile din telecom si sectorul tehnologic continua sa domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulata de peste 1.000 de miliarde de dolari, se arata in studiu.
Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, sase provin din IT si telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft si China Mobile. Apple, Google si IBM sunt urmate de McDonald's (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) si China Mobile (55,37 miliarde dolari). Visa a consemnat cel mai puternic avans al valorii brandului in Top 10, cu o crestere de 46% fata de anul anterior, in timp ce Micosoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%.
Toyota (24,4 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand auto si se plaseaza pe locul 24 in topul general, fiind urmat pe pozitia imediat urmatoare de BMW (24 miliarde de dolari), Mercedes-Benz pe 43 (17,95 miliarde de dolari), Nissan pe 86 (10,2 miliarde de dolari) si Volkswagen, pe ultimul loc al clasamentului general (8,8 miliarde de dolari).
Louis Vuitton (locul 29) a ramas cel mai valoros brand de lux din lume, chiar daca a inregistrat o scadere de 12%, la 22,7 miliarde de dolari. Hermes (pozitia 40) a stagnat la 19,1 miliarde de dolari, in timp ce rivalii Gucci (locul 65) si Prada (locul 98) au crescut insa puternic in ultimul an.
Astfel, Gucci a urcat cu 48%, la 12,7 miliarde de dolari, iar Prada cu 63%, la 9,45 miliarde de dolari. Samsung, concurentul principal pentru Apple pe piata smartphone, se afla abia pe pozitia 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, in urcare insa cu 51% fata de anul anterior.
Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.
Facebook a coborat 12 locuri si a ajuns pe 31, dupa ce valoarea brandului a csazut cu 36% intr-un an, la 21,26 miliarde de dolari. In contrast cu declinul celei mai mari retele de socializare din lume, echivalentul chinez al Facebook, Tencent, a urcat cu 52%, la 27,3 miliarde de dolari, si se afla pe locul 21, cu 16 pozitii mai sus fata anul precedent.
Tencent are aproape 800 de milioane de utilizatori activi, fata de peste 1,1 miliarde in cazul Facebook. Yahoo a intrat in top 100 dupa ce numirea unui nou director anul trecut a sutinut pretul actiunilor si aprecierea valorii brandului.
Astfel, Yahoo se afla pe pozitia 92, cu o valoare a brandului de 9,83 miliarde de dolari.