Black Friday 2023. Sfaturile experților în securitate cibernetică pentru românii care vor să profite de reduceri
Se apropie ziua cu cele mai multe reduceri din an, dar multe magazine au furat deja startul și au început să taie prețurile.
În mediul online, hackerii așteaptă și ei „Black Friday”, avertizează specialiștii în securitate.
Atacurile cibernetice ar putea crește chiar și de cinci ori în perioada următoare. Aveți grijă ce site-uri accesați și analizați ofertele. Dacă sunt prea bune, pot ascunde o capcană.
Festivalul de cumpărături, declanșat de Black Friday, nu este așteptat cu interes doar de clienți. Hackerii stau la pândă. Atacurile cibernetice ar putea crește de cinci ori în această perioadă, potrivit unei analize realizate de o importantă companie din domeniul software.
Ionuț Leș, CEO-ul unei companii broker de software: „În perioada următoare consumatorii trebuie să fie foarte atenți cum își introduc datele pe site-urile de pe care cumpără, să fie foarte atenți la nefuncționalități sau lucruri care nu se leagă. În momentul în care fac achiziția dacă ceva pare diferit e momentul să ia o pauză și să analizeze foarte bine compoziția site-ului pentru că aici se întâmplă cele mai multe tentative de furt a datelor personale”.
Chiar și prețurile prea mici pot fi un semn că avem de-a face cu un atac cibernetic.
Silviu Stahie, specialist în securitate informatică: „Vedem un site care pare să fie nou, pare să fie promovat foarte intens pe rețelele de socializare încercăm să căutăm păreri și ale altor clienți care poate au apelat la el ca să vedem dacă este într-adevăr un site legitim sau nu. De asemenea, se intensifică foarte mult campaniile de pishing, cu tot felul de mesaje din astea în care încearcă să ne convingă cumva să deschidem link, Mai ales cele care conțin un fel de urgență, dacă nu faci ceva vei fi penalizat, vei pierde produsul și bineînțeles, nu în ultimul rând, să încercăm să folosim surse de securitate și pe dispozitivele mobile”.
Anul acesta, ziua cu cele mai multe reduceri din an din România a fost anunțată pe data de 10 noiembrie, însă unele companii au început deja să facă promoții.
De pildă, un retailer a împățit ziua de Black Friday în patru valuri de reduceri și estimează că vânzările vor crește chiar și cu 15% în perioada următoare față de aceeași perioadă din 2022.
Ionuț Rădulescu, managerului unui magazin online: „Am pregătit produse de la 50% reducere până la 90% în perioada de vârf. În fiecare etapă vor fi produse diferite, ne vom focusa în continuare pe telefoane și electro IT automat, dar nici electrocasnicele nu stau prost și sunt foarte căutate”.
Un alt magazin a anunțat că va avea reduceri timp de o lună.