ePlan. Previziuni, anul 2022 în e-commerce: ”Cu siguranță nu vom avea aceleași creșteri”

×
Codul embed a fost copiat

Invitatul de astăzi în emisiunea ePlan, realizată de Andrei Radu, este Doina Vîlceanu, un om de marketing cu peste două decenii de experiență, care se declară îndrăgostită iremediabil de online.  

Doina a fost country internet manager într-o multinațională, apoi antreprenor cu propriul magazin online, iar din 2014 s-a alăturat echipei ContentSpeed, în calitate de chief marketing officer.

De asemenea, ea este mentor în cadrul programului GPeC Proficiency, mentor la Innovation Labs, consultant în strategie de marketing și digitalizare la Omnichannel și speaker la evenimentele de profil.

Sperăm că am scăpat de pandemia de Covid-19, iar acum ne aflăm într-o perioadă post-pandemică, însă problemele nu au dispărut în totalitate. Încă apar dificultăți pe lanțul de distribuție, iar unele componente IT nu se produc la capaitate maximă.

De asemenea, a apărut conflictul armat din Ucraina, astfel că nu este un context foarte fericit.

Citește și
ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea
ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Cum crede Doina Vîlceanu că vor evolua lucrurile anul acesta în România, în E-commerce?

”Noi tot urmărim. Avem jucători destul de mari care folosesc platformele noastre, prin urmare vedem tot felul de creșteri, scăderi, fluctuații - unele destul de neașteptate, aș spune. Dacă ar fi să ne uităm și cu 2 ani în urmă, ce am observat este că nu a existat un plan B. Multe afaceri nu au luat în calcul astfel de schimbări. Pregătește-te pentru lucruri neașteptate, până la urmă, și nu contează dacă vorbim de o pandemie sau de o criză de ordin .. fie economic, fie sanitară, fie că e un război aici în coasta noastră. Vorbim de a avea un plan, de a mai avea încă o idee de ce ai putea să faci.” - spune Doina Vîlceanu.

 

De asemenea, ea atrage atenția că aprilie nu este cea mai bună lună pentru e-commerce în România, din cauza sărbătorilor și a vacanțelor.

”Ce semnale primim de la ei este că, din februarie, din păcate, de la debutul războiului, traficul a scăzut cu aproximativ 25 %. Pe final de martie vedem o revenire, însă istoric vorbind, cel puțin pentru magazinele online care au deja câțiva ani de existență, noi știm că aprilie nu este cea mai bună lună. Scad vânzările, oamenii pleacă în concediu. Vorbim de Paște plus 1 Mai, când de obicei se creează niște punți și brusc 2 săptămâni nu mai muncește nimeni. Și atunci, și acum m-aș aștepta să se întâmple o așezare. Dar cu siguranță nu creștere.” - spune Doina în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

 

Cum va fi anul 2022 în e-commerce, în România

 

În ceea ce privește anul 2022, previziunile referitoare la e-commerce sunt ... prudente. 

Dacă ar fi să fac pe mama Omida, aș spune că cu siguranță nu vom avea aceleași creșteri. Am putea să menținem nivelul anului pe 2021 datorită retailer-ilor mari care intră acum în piață. Doar în aceste circumstanțe vom reuși să menținem.” - mai avertizează Doina Vîlceanu.

Aflați mai multe detalii în înregistrarea VIDEO a emisiunii!

 

 

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
ePlan. Ce este social commerce și cât de mult s-a dezvoltat social media în România
ePlan. Ce este social commerce și cât de mult s-a dezvoltat social media în România

Cristian Manafu, managing partner Evensys, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan.

ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea
ePlan: Boom-ul vânzărilor din pandemie în online s-a menținut și după deschiderea magazinelor fizice. Care este ponderea

Tudor Manea, CEO Emag, are 15 ani de experiență în cadrul companiei, a fost directorul general timp de șase ani, iar din primăvara anului trecut este CEO. Creșterile cifrelor de vânzări au fost raportate și imediat după pandemie, a explicat el.

ePlan. Andrei Georgescu oferă explicații despre cât de eficientă este comunicarea prin e-mail pentru magazinele online
ePlan. Andrei Georgescu oferă explicații despre cât de eficientă este comunicarea prin e-mail pentru magazinele online

Andrei Georgescu, profesor de e-mail marketing și data management în cadrul școlii IAA încă din 2015 și unul dintre fondatorii compania White Image, este invitatul noii ediții ePlan.

ePlan. Tot ce trebuie să știm despre Google Analytics atunci când avem un magazin online. Sfaturile lui Eugen Potlog
ePlan. Tot ce trebuie să știm despre Google Analytics atunci când avem un magazin online. Sfaturile lui Eugen Potlog

Invitatul noi ediții ePlan este Eugen Potlog, founder UX Studio. Are peste 15 ani de experiență în user experience, Google Analytics și optimizarea ratei de conversie, fiind specialist certificat de către Conversion Excel și Nielsen Norman Group.

ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce
ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce

Invitatul noi ediții ePlan este Cosmin Dărăban, co-fondatorul platformei Gomag, specialist în marketing online, optimizarea ratei de conversie și în tehnici de creștere a traficului și vânzărilor pentru magazinele online.

Recomandări
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea
Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, mai multe avertizări meteo de vreme rea, Cod Roșu, Cod Portocaliu și Cod Galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara.

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.