Vom manca mai putin in 2009 din cauza crizei economice?
Nici vorba, spun specialistii. Totusi, romanii vor renunta la unele lucruri cand vor fi nevoiti sa stranga cureaua.
In primul rand, nu vom mai cumpara atat de multe electrocasnice, iar cand va veni vorba de calatorii sau haine noi ne vom gandi de doua ori inainte.
Pasiunea romanilor pentru cumparaturi nu se va stinge in 2009, insa vom avea alta strategie: la mare cautare vor fi magazinele cu reduceri de preturi. Mai mult de jumatate dintre consumatorii romani au declarat ca vor taia bugetul pentru haine si electrocasnice noi. In vremuri austere, romanii nu vor mai risipi curentul electric si promit sa nu se mai plimbe atat de des cu masina. Viciile insa sunt ultimul lucru la care suntem dispusi sa renuntam.
Potriviti studiilor, consumatorii romani vor alege mai rar sa se distreze in afara casei, acesta fiind un motiv in plus pentru care va creste consumul de alimente si semipreparate. Cu toate acestea, piata de retail nu va mai cunoaste avantul din 2008. Daca in 2008 s-au construit peste 30 de supermarketuri si hipermarketuri, in 2009 se vor deschide cel mult 10 magazine noi, estimeaza dezvoltatorii.