Sistemul buy-back, profitabil si pentru firmele de electrocasnice
Pe televizorul bunicii se vad cel mai bine vanzarile crescute la aparatele electrocasnice. Dupa modelul buy-back din lumea auto, vanzatorii ofera reduceri la produsele noi, daca primesc si unele vechi de la clienti.
Daca vreti sa va schimbati masina de spalat, vanzatorii va asteapta in magazin. Pentru cea veche veti primi o reducere de 100 de lei din pretul celei noi. Acelasi discount se aplica si in cazul unui frigider sau al unui aragaz.
La televizoare, in schimb, reducerile sunt mai mari: 15, 20% din pretul de la raft. Adica o plasma, care in magazin costa 2000 de lei, o luati acasa in schimbul televizorului vechi cu 1800 de lei.
Pentru vanzari in crestere, comerciantii ofera si transportul produsului vechi de acasa pana la un magazin gratuit. Si nu putini sunt cei carora sistemul le surade.
Asa se face ca numai intr-o saptamana, un magazin strange aproximativ 200 de produse electronice uzate. Cu asemenea reduceri, incasarile comerciantilor au crescut cu 30-40%. Sistemul a prins bine si la produsele pentru casa si gradina.
Astfel de promotii sunt periodice, iar discounturile difera in functie de produs, pretul lui, dar si magazinul care-l vinde.