Retailul modern va reprezenta 54% din comertul din Romania in 2015
Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, dar si magazine de proximitate, va ajunge in 2015 la o cota de piata de 54% din consumul total de produse de larga folosinta, fata de 45% in prezent.
Cea mai importanta forma de comert este reprezentata in continuare de magazinele traditionale, desi pana in 2015 GfK estimeaza o reducere a cotei de piata a acestor tipuri de unitati de la 41% la 40%.
Concomitent, compania prognozeaza o majorare a cotei de piata a hipermarketurilor de la 21% in prezent la 26% si a magazinelor de tip discount de la 10% la 16% pana in 2015. Supermarketurile vor avea o cota de piata de 11% in 2015 fata de 12% in 2010, iar magazinele cash-carry isi vor reduce ponderea la 1%, de la 2% in prezent.
"Hipermarketurile si magazinele de tip discount isi vor pastra ritumul de crestere si in anii urmatori. De asemenea, magazinele de proximitate si cele traditionale vor ramane formele principale de comert si in 2015", a declarat, marti, Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK Romania.