Nu mai sunt bani! Se strica marfa in containerele din porturi
Mii de containere cu fructe, legume, carne sau produse cosmetice zac de luni de zile in Portul Constanta, iar multe produse sunt pe cale sa se strice.
Este un alt efect al crizei, spun angajatii. Firmele romanesti, care si-au comandat marfa din toamna trecuta, nu mai au bani, asa ca n-au mai venit sa o ridice din port.
Forfotei de alta data, cand sute de oameni munceau de zor in terminalul de containere din Portul Constanta Sud-Agigea, i-a luat locul acum o liniste mormantala. Nimeni nu mai descarca marfa din containerele venite din toata lumea. Docherii pierd vremea, dar nici nu iau bani.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Si soferii de TIR, multi dintre ei cu firme infiintate dupa ce au facut credite uriase, nu mai au de lucru.
La terminalul de containere, unul dintre cele mai mari din Europa, cei 500 de angajati se tem ca isi vor pierde locurile de munca. Cate 100 sunt trimisi deja in concediu, prin rotatie, in fiecare saptamana. Culmea, legea nu ii obliga pe cei care au comandat marfa, iar apoi au abandonat-o, sa si-o recupereze. Nici nu ii pedepseste in vreun fel.
In astfel de cazuri, soarta acestor marfuri depinde, in general, de o hotarare judecatoreasca. Proprietarii containerelor blocate in port ii dau in judecata pe cei care le-au comandat marfa, care ajunge, in final, ori la firma cumparatoare, ori ramane in proprietatea transportatorului. In cazul in care produsele sunt alterate, vor fi distruse.