Fructele mancate inainte de masa contribuie la pierderea in greutate

61400125

Fructele mancate inainte de masa contribuie la pierderea in greutate, au constatat doi cercetatori americani, citati de dailymail.co.uk.

Ordinea felurilor de mancare de pe masa influenteaza modul in care oamenii isi umplu farfuriile, au precizat autorii acestui studiu.

Brian Wansink si Andrew Hanks, doi cercetatori de la Universitatea Cornell, care au studiat comportamentul oamenilor in timpul unui bufet suedez, au observat ca acestia isi umpleau farfuriile cu primele alimente pe care le vedeau in fata, indiferent care ar fi fost acestea.

Aceasta observatie i-a determinat pe cercetatorii americani sa afirme ca asezarea in fata a unor alimente mai sanatoase, precum fructele si iaurtul, ii incurajeaza pe oameni sa le aleaga pe acestea, in locul alimentelor grase si prajite.

Brian Wansink si Andrew Hanks au efectuat un experiment in timpul caruia persoanelor care au participat la o conferinta li s-a oferit un bufet suedez cu sapte tipuri de alimente pentru micul dejun.

La bufet au fost aduse doua mese separate, situate la 15 metri distanta, cu felurile de mancare aranjate in ordine inversa, fara ca subiectii experimentului sa stie acest lucru.

La o masa, au fost oferite, exact in aceasta ordine, omleta cu branza, cartofi prajiti, rulouri cu scortisoara, cereale, iaurt degresat si fructe.

La cealalta masa, ordinea a fost inversata, astfel incat mai intai au fost servite fructele, urmate de iaurt degresat, cereale si asa mai departe.

Cercetatorii au descoperit ca ordinea de prezentare a mancarii a influentat modul in care alimentele au fost alese de participantii la experiment. De exemplu, 86,4% dintre subiecti au ales fructele, daca acestea le-au fost oferite mai intai, dar numai 54,8% au ales fructele de la masa unde acestea erau asezate dupa alte feluri de mancare.

De asemenea, 75,4% dintre subiecti au ales omleta cu branza de la masa unde aceasta era asezata in fata, in timp ce 28,8% au ales-o de la masa unde era asezata dupa alte feluri de mancare.

"Primele trei feluri de mancare pe care o persoana le-a vazut pe masa au umplut farfuria in proportie de 66%, indiferent daca mancarea era saraca sau bogata in calorii", afirma doctorul Brian Wansink, iar persoanele care alegeau in primul rand omleta cu branza aveau o sansa mai mare sa consume cartofi si sunca, fenomen cunoscut sub denumirea de "efect de recul".

"Solutia este simpla si la indemana (...) Intotdeauna incepeti sa alegeti mancarea din capatul mesei cu alimente sanatoase, iar doua treimi din farfurie va contine mancare sanatoasa", a recomandat Brian Wansink in studiul publicat in revista PLOS One.

Articol recomandat de sport.ro
"Dă-o naibii de treabă!" David Popovici, efervescent după calificarea în finala de la 200 m: "Mâine, bubuială!"
"Dă-o naibii de treabă!" David Popovici, efervescent după calificarea în finala de la 200 m: "Mâine, bubuială!"
Citește și...
Cat de importanta e clorofila pentru noi. Incercati sa aveti zilnic in meniu frunze si legume

 Nu exista viata fara clorofila. Asa ca incercati sa aveti zilnic in meniu frunze, legume si fructe verzi. Clorofila are o compozitie asemanatoare cu cea a sangelui uman.

Efectele pe care le poate avea o lamaie despre care nu ti-a mai vorbit nimeni pana acum

E senzationala in limonada, peste peste si in general cam in orice combinatie culinara. Putini stiu insa si alte avantaje uriase ale lamaii, scrie Huffington Post.

Nu doar femeile au probleme de alimentatie. Ce risca barbatii care sunt obsedati de un corp perfect

Oamenii asociaza ideea de probleme de alimentatie corecta cu sexul feminin, dar noile studii demonstreaza ca in randul baietilor si a barbatilor problemele care degenereaza dintr-o alimentatie necorespunzatoare sunt mult mai frecvente si in crestere.

Recomandări
Economia României, pe minus în prima jumătate a anului 2026. PIB-ul s-a contractat cu 0,8%

În primul semestru din 2026, PIB-ul României s-a redus cu 0,8% comparativ cu perioada similară din 2025, pe seria brută. Pe seria ajustată sezonier, scăderea a fost de 1,6%.

Încă un fragment de dronă a fost descoperit la Costinești. Zona a fost izolată de autorități

Un fragment de dronă a fost descoperit, vineri, la Costineşti, în apropierea locului în care, joi, a fost găsită o dronă, accesul în zonă fiind restricţionat. Autorităţile urmează să ridice fragmentul şi să îl analizeze.

Vom avea temperaturi ridicate cel puțin până la jumătatea lunii septembrie. Când vor crește șansele de ploaie

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a publicat estimările pentru următoarele patru săptămâni (17 august – 14 septembrie 2026), realizate de Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată (ECMWF).