Influenceri în România: Cum ajung unii dintre ei la câștiguri de zeci sau sute de mii de euro pe lună
"Unii influenceri pot câștiga zeci de mii, poate chiar sute de mii de euro, pe lună. Dar sunt foarte puțini. Cei mai mulți probabil nu fac suficient de mulți bani cât să merite să facă activitatea asta", spune Alexandru Negrea, consultant în marketing.
Alex Negrea conduce o companie ce oferă cursuri și consultanță în marketing și comunicare în social media. Invitat în emisiunea “Conectat la România”, realizată de Laura Culiță, a dezvăluit mai multe aspecte interesante despre câștigurile influencerilor din țara noastră.
Alex Negrea: "Din păcate, pentru domeniul în care activez și eu, pentru marketing, se caută foarte mult cifrele mari. Cu cât ai mai mulți urmăritori în social media, cu atât ai mai multe campanii în social media. Și zic ‘din păcate’, pentru că e un aspect calitativ acolo, care de multe ori e omis în favoarea cifrelor.
Din punctul meu de vedere, un alt factor la fel de important ar trebui să fie calitatea materialelor pe care le produci, și, cu atât mai mult, etica din spatele conținutului respectiv", explică Alex Negrea.
Laura Culiță: Cât poate să câștige un influencer?
Alex Negrea: "Pot câștiga chiar și zeci de mii, poate chiar sute de mii de euro, unii dintre ei, pe lună. Dar ăștia sunt foarte puțini. (...) Nu sunt în poziția în care să să evaluez chestia asta, dar cei mai mulți influenceri probabil nu fac suficient de mulți bani cât să merite să presteze activitatea asta. Există acolo un 5% poate influenceri care reușesc să facă, să câștige bani - mii, zeci de mii de euro chiar și în România, unii dintre ei făcând simple live-uri pe Tiktok, de exemplu, mai nou, unde se câștigă mulți bani din donații de la utilizator".
Adeseori, constatăm că unor influenceri le lipsesc calitatea și etica postărilor, spune Negrea.
"Urmarea lipsei acestui factor al calității și al eticii o vedem chiar acum în industria asta influencerilor, cu mai multe nume importante care trec printr-o criză de imagine, pentru că spun lucruri - sau fac lucruri - care nu sunt neapărat corecte", spune el.
Câți bani sunt dispuse companiile să investească într-o campanie cu influenceri și cum sunt ei aleși - aflați în interviul din video.