Cum să nu iei țeapă de Black Friday. Recomandările președintelui ANPC
Preşedintele ANPC, Sebastian Hotca, a recomandat consumatorilor să se informeze temeinic pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.
"Recomandam consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice", scrie Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin intermediul Centrul European al Consumatorilor România - ECC Romania, a realizat un ghid pentru consumatorii care vor să achiziţioneze produse în perioada marilor reduceri de preţuri de Black Friday.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Potrivit sursei citate, indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul). În plus, există mai multe comparatoare de preţuri unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale şi face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale.
De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Totodată, preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă / preţului anterior. ANPC subliniază că preţul de referinţă / preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.