Aleșii schimbă impozitul auto. Proprietarii de mașini puternice ar putea plăti de 12 ori mai puțin
Mai mulţi parlamentari pasionaţi de motoare puternice au depus un proiect de lege pentru ca proprietarii acestor maşini să achite impozite mai mici chiar şi cu 90%.
Iar cei care au maşini cu o capacitate mică vor fi obligaţi să plătească mai mult. Iniţiativa a fost semnată de aleşi de la toate partidele, aşa că sunt şanse mari ca de anul viitor să se aplice.
61 de parlamentari vor să modifice modul în care se calculează impozitul pentru maşini, astfel încât să fie avantajaţi cei cu motoare puternice. Proiectul depus de aleşi prevede ca la maşinile care au sub 2000 de cmc se înmulţeşte cu 0,06 capacitatea cilindrică, iar la cele peste 2000 de centimetri cubi, cu 0,12.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Vor fi însă dezavantajaţi cei care au maşini cu motor mic. Impozitul va creşte pentru cei care au acum o Dacia Logan, de exemplu, cu motor de 1400 de cmc, de la 56 de lei, la 84 de lei, adică mai mult cu 28 de lei.
Pentru un BMW X5, o maşină de teren care poate avea un motor de 3000 de cmc, impozitul este acum peste 2 mii de lei. Dacă se va schimba modul de calcul, cei care deţin o astfel de maşină vor plăti statului doar 360 de lei.
Cei care au maşini sport, cu motoare puternice, vor rămâne cu cei mai mulţi bani în buzunar. Pentru Un Mercedes AMG, o maşină cu o capacitate cilindrică de 6300 de cmc, statul primeşte anual aproape 10 mii de lei (9135). Prin comparaţie, aleşii vor să se plătească doar 756 de lei, adică de 12 ori mai puţin.
Iniţiatorii proiectului susţin că statul nu va pierde şi că îi vor convinge să-şi înmatriculeze maşinile în ţară pe românii care şi le-au înscris în Bulgaria. Şi ar fi vorba de peste 100 de mii de maşini.
Bugetul statului ar creşte anual cu 44 de mii de lei, susţin aleşii. Dar ei nu iau în calcul faptul că ar putea fi aduse în ţară şi mai multe maşini second hand, cu motoare puternice, dar foarte poluante. Iar proiectul vine în contextul în care în 2017 au fost înmatriculate aprope jumătate de milion de autoturisme second hand, după eliminarea timbrului de mediu, iar poluarea a crescut într-un ritm alarmant.