Modernizate ca să fie vandalizate. CFR Călători îi amenință cu "camera video" pe făptași
CFR Călători va scoate pe șine în acest an 54 de vagoane modernizate.
Toate au aer condiționat, ecran pentru anunțul stațiilor și toalete moderne. Însă cele care au ieșit deja pe traseu au fost vandalizate de călători. "Îi vom amenda, pentru că avem camere de supraveghere", anunță directorul CFR Călători.
Director care însă nu le poate promite pasagerilor că în această iarnă nu vor exista trenuri care vor rămâne blocate, fără căldură, în câmp.
Cinci dintre cele 54 de vagoanele modernizate la Paşcani şi atelierele Griviţa din capitala care vor intra de anul acesta pe sine, au fost prezentate miercuri în Gara Băneasa.
Compartimentele de clasa 1 şi 2 arată aşa cum ar trebui să fie toate vagoanele CFR Călători. Au toalete curate, moderne şi sunt dotate cu aer condiţionat. Dar aerul condiţionat nu va face faţă condiţiilor de circulaţie din România, spun reprezentanţii companiei.
Viorel Fabian, directorul direcţiei vagoane CFR Călători: ”În vagon, în loc să intre 80 de oameni, intră 150, nu mai putem vorbi de climatizare. Uşile se deschid tot timpul, ferestre nu au cum. Se inhibă instalaţia şi nu au cum să funcţioneze."
Vagoanele modernizate au spaţii speciale pentru bagaje voluminoase.
Unul din vagoanele modernizate de CFR Călători are şi rastele pentru biciclete. Din păcate, sunt doar 6 la număr. Însă iarna pot fi transformate în suport pentru schiuri sau alt echipament sportiv folosit de cei care merg la munte. Din păcate călătorii care au circulat deja cu aceste vagoane modernizate au simţit nevoia să-şi lase amprenta. Cineva a scris pe măsuţă cu pixul, iar un alt pasager a distrus tapiţeria.
Peste 300 de lei este amendă pentru cei care le vandalizează, iar vinovaţii pot fi prinşi cu ajutorul camerelor de supraveghere instalate în vagoane. Vagoanele sunt în garanţie de 12 luni. Modernizarea unui singur vagon a costat o jumătate de milion de euro, adică de trei ori mai puţin decât unul nou.
Vagoanele noi vor fi folosite în componenţa trenurilor care vor circula spre Timişoara, spre Moldova, dar şi din Bucureşti spre Constantă sau Braşov.
În acest moment, în parcul CFR Călători sunt 2200 de vagoane. 200 sunt într-o stare proastă şi ar putea fi date la fier vechi. În exploatare rămân puţin peste 1000 de vagoane. Restul îşi aşteaptă rândul să fie modernizate.