Un tren care circula de la Oradea la Constanța și-a pierdut două vagoane pe drum. Călătorii au așteptat patru ore pe câmp
Incident revoltător la CFR. Un tren care se îndrepta spre Constanța din Oradea și-a pierdut vagoanele în timpul mersului, după ce s-a rupt un cârlig, iar călătorii au ajuns la destinație cu patru ore întârziere.
În ultimii 20 de ani, în România a fost livrat un singur tren nou, iar marți a sosit o nouă locomotivă electrică. Infrastructura CFR și trenurile sunt vechi, iar incidentele care provoacă întârzieri apar frecvent.
Două vagoane cu călători ale unui tren care circula de la Oradea la Constanța s-au desprins în mers și au rămas pe câmp între stații. Ulterior, locomotiva s-a întors după ele.
În tot acest timp, pasagerii au așteptat minute întregi în vagoane și au ajuns la destinație cu o întârziere de 4 ore.
Potrivit Institutului Național de Statistică, în primele trei luni din acest an, 16 milioane de persoane au mers cu trenul, dar față de aceeași perioadă din 2024, numărul a scăzut cu 7,5%.
Femeie: Chiar am fost la toaletă acum că am venit de la Brăila și este dezastru. La prețurile care sunt actualmente, cred că trebuie condiții mai bune.
Tânăr: Condiții inumane. Dacă vrei să slăbești... eu de când fac naveta cel puțin 10 kg nici nu știu când au trecut prin mine.
Proiecte de modernizare există, dar rezultatele sunt puține. România are o rețea feroviară de peste 10.000 km, din care doar 600 de kilometri au fost modernizați, în timp ce alți 1.200 sunt în lucru.
Un singur tren nou se află în circulație
În ultima perioadă au fost comandate 119 trenuri electrice, însă până acum unul singur se află în circulație. Recent, a intrat în țară o locomotivă electrică nouă dintr-un total de 16 care trebuie livrate până anul viitor. Între timp, au mai fost modernizate unele trenuri vechi dintr-un proiect care cuprinde în total 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane.
Lipsa infrastructurii afectează și transportul feroviar de marfă. Volumul mărfurilor a înregistrat o scădere de 18,5%.
Iulică Măntescu, preşedintele Alianţei Federațiilor Tehnice Feroviare: Transportul rutier este un concurent care câștigă piață față de calea ferată. Un tren de la Arad la Constanța face 2 zile, iar cu transportul rutier timpii de parcurs sunt chiar la jumătate, și atunci clienții pleacă către rutier.
Potrivit celor mai recente date, CFR Infrastructură a raportat o pierdere de peste jumătate de miliard de lei, iar CFR Marfă peste 320 de milioane de lei. Doar CFR Călători a reușit să înregistreze un profit anul trecut de 15 milioane de lei.