Traficul pe ”Golden Gate”-ul românesc se deschide permanent, dar muncitorii încă nu au demontat macaralele

×
Codul embed a fost copiat

Se va deschide permanent traficului rutier ”Golden Gate”-ul românesc, din 30 noiembrie.

Anunțul a fost făcut de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care au menționat că, indiferent de punctul de vedere al constructorului, traversarea nu va mai fi întreruptă noaptea, ca până acum.

Compania italiană ceruse oprirea traficului între 9 seara și 6 dimineața, pentru a putea demonta macaralele care au ajutat la ridicarea podului.

Pe 6 iulie, la inaugurare, oficialii din Ministerul Transporturilor au anunțat că, până pe 1 decembrie, podul va fi închis noaptea, în zilele lucrătoare, pentru a putea fi demontate cele patru macarale aferente stâlpilor de susținere. Iată, ne apropiem de termen și, până acum, o singură macara a fost demontată.

Este clar că macaralele care au ajutat la ridicarea celor mai înalte construcții din România, pilonii podului, care au aproape două sute de metri, nu vor putea fi coborâte până de Ziua Națională. Muncitorii spun că demontarea lor a mers atât de greu din cauza vremii.

Citește și
pod braila
„Imnul” „Golden Gate-ului” de România, dedicat de Azur unui politician. „Am simțit eu nevoia, nu cred că va fi un hit”

Chiar și miercuri, pe o vreme câinoasă, muncitorii așteptau în mașini să se mai liniștească vântul, pentru a putea lucra la dezmembrarea segmentelor de macara.

Macaragiu: Așteptăm să se mai potolească vântul.
Reporter: Se mai lucrează în perioada asta, chiar dacă a venit vremea rece?
Macaragiu: Bineînțeles! E foarte periculos, dar experiența își spune cuvântul aici".

Pe vreme bună, dezmembrarea unei astfel de macarale nu ar dura mai mult de 3 săptămâni, mai spun muncitorii. Cu toate acestea, de mai bine de 4 luni, nu a fost demontată decât una – și nici aceea complet.

O bucată de gheață s-ar fi desprins de pe o macara și a spart parbrizul unei mașini care trecea pe pod

Este greu de explicat de ce a fost considerată periculoasă pentru participanții la trafic această procedură și a fost aleasă soluția coborârii macaralelor pe timp de noapte, cu podul închis, iar acum poate fi făcută și cu mașini pe pod.

Reprezentanții constructorului italian ne-au permis accesul pe șantier, dar au refuzat să dea orice explicații.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: ”Dacă până pe 30 noiembrie nu le-a permis vremea, mă îndoiesc că până anul viitor, când vremea se va înfrumuseța și se va îmbunătăți, le va mai permite vremea să demonteze aceste macarale. Așa că nu avea niciun rost să ținem podul închis”.

Surse din cadrul Direcției Regionale de Drumuri susțin că în timpul episodului de vreme severă de la sfârșitul săptămânii trecute, o bucată de gheață s-ar fi desprins de pe una dintre macarale și ar fi spart parbrizul unei mașini care traversa podul de la Brăila. Oficial, însă, nu a fost depusă nicio plângere.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cea mai sexy hocheistă din lume își pune fanii pe jar: „Dovada că îngerii există”
GALERIE FOTO Cea mai sexy hocheistă din lume își pune fanii pe jar: „Dovada că îngerii există”
Citește și...
Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare
Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare

Faimosul pod de la Brăila, inaugurat în vară chiar în prezența premierului Ciolacu și a ministrului Transporturilor, are din nou probleme. Podul care a costat peste jumătate de miliard de euro are fisuri la structura de rezistență.  

„Imnul” „Golden Gate-ului” de România, dedicat de Azur unui politician. „Am simțit eu nevoia, nu cred că va fi un hit”
„Imnul” „Golden Gate-ului” de România, dedicat de Azur unui politician. „Am simțit eu nevoia, nu cred că va fi un hit”

Podul de peste Dunăre de la Brăila, considerat cel mai lung pod suspendat de la noi din țară, are de câteva zile o melodie. A compus-o un artist local, devenit celebru cu formația Azur.  

Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor
Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat recent, ar putea fi iluminat în culorile tricolorului. Ministerul Transporturilor are trei propuneri pentru cel de-al treilea pod suspendat ca mărime din Europa.

Lucrările la faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, aproape de finalizare. „Suntem la 95%”
Lucrările la faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, aproape de finalizare. „Suntem la 95%”

Lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani au intrat pe ultima sută de metri.

Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta

Faimosul pod care care va lega peste Dunăre județele Brăila și Tulcea, considerat cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani din România, nu va fi gata anul acesta, deși oficialii s-au lăudat de multe ori cu el.

Recomandări
Catastrofă ecologică la Praid. Nivelul de sare din râul Târnava Mică, similar cu cel din Marea Neagră
Catastrofă ecologică la Praid. Nivelul de sare din râul Târnava Mică, similar cu cel din Marea Neagră

Salinitatea din râul Târnava Mică e similară cu cea a Mării Negre, din cauza că Salina Praid este spălată de apele pârâului Corund. Poluarea cu cloruri omoară peștii, obișnuiți cu apa dulce, dar și familiile de castori care viețuiesc pe lângă râu.

Israel și Iran continuă atacurile și amenințările reciproce. Guvernul Netanyahu cere administrației Trump să intervină
Israel și Iran continuă atacurile și amenințările reciproce. Guvernul Netanyahu cere administrației Trump să intervină

Armata Israelului a confirmat o lovitură aeriană asupra sediului Ministerului iranian al Apărării din Teheran. Iranul afirmă că a folosit noul său tip de rachetă balistică în ultimele lovituri asupra Israelului, relatează CNN.

Analiză POLITICO: Spațiul Schengen „se topește sub ochii noștri”. Criza cu care se confruntă după 40 de ani
Analiză POLITICO: Spațiul Schengen „se topește sub ochii noștri”. Criza cu care se confruntă după 40 de ani

Zona Schengen a Uniunii Europene nu mai este spațiul de liberă circulație dinamic și optimist de altădată, notează POLITICO într-o analiză dedicată provocărilor actuale cu care se confruntă statele membre.