Traficul pe ”Golden Gate”-ul românesc se deschide permanent, dar muncitorii încă nu au demontat macaralele
Se va deschide permanent traficului rutier ”Golden Gate”-ul românesc, din 30 noiembrie.
Anunțul a fost făcut de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care au menționat că, indiferent de punctul de vedere al constructorului, traversarea nu va mai fi întreruptă noaptea, ca până acum.
Compania italiană ceruse oprirea traficului între 9 seara și 6 dimineața, pentru a putea demonta macaralele care au ajutat la ridicarea podului.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Pe 6 iulie, la inaugurare, oficialii din Ministerul Transporturilor au anunțat că, până pe 1 decembrie, podul va fi închis noaptea, în zilele lucrătoare, pentru a putea fi demontate cele patru macarale aferente stâlpilor de susținere. Iată, ne apropiem de termen și, până acum, o singură macara a fost demontată.
Este clar că macaralele care au ajutat la ridicarea celor mai înalte construcții din România, pilonii podului, care au aproape două sute de metri, nu vor putea fi coborâte până de Ziua Națională. Muncitorii spun că demontarea lor a mers atât de greu din cauza vremii.
Chiar și miercuri, pe o vreme câinoasă, muncitorii așteptau în mașini să se mai liniștească vântul, pentru a putea lucra la dezmembrarea segmentelor de macara.
”Macaragiu: Așteptăm să se mai potolească vântul.
Reporter: Se mai lucrează în perioada asta, chiar dacă a venit vremea rece?
Macaragiu: Bineînțeles! E foarte periculos, dar experiența își spune cuvântul aici".
Pe vreme bună, dezmembrarea unei astfel de macarale nu ar dura mai mult de 3 săptămâni, mai spun muncitorii. Cu toate acestea, de mai bine de 4 luni, nu a fost demontată decât una – și nici aceea complet.
O bucată de gheață s-ar fi desprins de pe o macara și a spart parbrizul unei mașini care trecea pe pod
Este greu de explicat de ce a fost considerată periculoasă pentru participanții la trafic această procedură și a fost aleasă soluția coborârii macaralelor pe timp de noapte, cu podul închis, iar acum poate fi făcută și cu mașini pe pod.
Reprezentanții constructorului italian ne-au permis accesul pe șantier, dar au refuzat să dea orice explicații.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: ”Dacă până pe 30 noiembrie nu le-a permis vremea, mă îndoiesc că până anul viitor, când vremea se va înfrumuseța și se va îmbunătăți, le va mai permite vremea să demonteze aceste macarale. Așa că nu avea niciun rost să ținem podul închis”.
Surse din cadrul Direcției Regionale de Drumuri susțin că în timpul episodului de vreme severă de la sfârșitul săptămânii trecute, o bucată de gheață s-ar fi desprins de pe una dintre macarale și ar fi spart parbrizul unei mașini care traversa podul de la Brăila. Oficial, însă, nu a fost depusă nicio plângere.