Tentativă de înșelăciune în numele unui supermarket cunoscut din România. Cum sunt păcăliți clienții că vor primi bani

supermarket

Supermarketul ”La Cocoș” avertizează clienții în legătură cu o tentativă de înșelăciune propagată pe rețelele sociale în numele companiei.

„Este vorba de o ofertă falsă online sub forma ”Alege luna ta de nastere si vei primi cadouri in functie de luna ta de nastere. fă-o cu încredere”. Astfel, numele şi logo-ul Supermarket La Cocoș sunt folosite ilegal, urmărindu-se inducerea în eroare a publicului. Prin campania falsă, clienții sunt invitați să aleagă luna nașterii în funcție de care pot fi premiați cu diverse sume de bani”, a precizat compania într-un comunicat de presă.

Reprezentanții supermarketului atrag atenția că această campanie nu aparţine companiei și face apel la utilizatori să nu participe la astfel de concursuri false și să nu acceseze aceste link-uri.

„Supermarket La Cocoș va sesiza autoritățile competente pentru stoparea acestor tentative de fraudă, identificarea autorilor și tragerea acestora la răspundere”, se mai arată în comunicat.

10 recomandări despre cum să te protejezi de fraudele din online, de la Poliția Română

Poliţia Română a lansat 10 recomandări despre cum să te protejezi de fraudele din online, cu ocazia Zilei Internaţionale a Siguranţei pe Internet.

Citește și
carne supermarket
Premierul tună împotriva comercianților: ”Această formă de înșelăciune se încheie astăzi”. Ce se va întâmpla
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

• Evită să accesezi link-uri, primite pe mail sau prin alte aplicaţii de comunicare (SMS, WhatsApp, Telegram etc.), în special din surse necunoscute şi nu completa datele tale personale sau bancare pe acestea. Dacă ai suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite, evită să accesezi materialele respective. De cele mai multe ori, este vorba despre oferte false, unele prezentate prea frumos ca să fie adevărate;

• Nu da click atunci când ai fost etichetat într-o postare din social media care îţi promite câştiguri mari, cu siguranţă este vorba despre o înşelătorie;

• Fii atent la mesajele care par să vină din partea băncilor! Băncile nu solicită niciodată date confidenţiale cum ar fi datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail şi nici prin completarea acestora pe website;

• Citeşte cu atenţie înainte de a deschide orice mesaj sau un fişier de la banca ta sau alte persoane/instituţii şi, dacă ai suspiciuni, contactează banca pentru verificare, pe alt canal decât cel prin care ai primit mesajul. Mesajele false conţin, de multe ori, formule de adresare impersonale, greşeli gramaticale sau de exprimare. Ca regulă, nu efectua transferuri şi nu procesa operaţiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice urgente, fără a face o verificare a autenticităţii mesajului;

• Nu furniza niciodată altor persoane datele de utilizare ale contului tău (parola de acces la contul bancar);

• Nu dezvălui datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC, adică numărul de trei cifre de pe spatele cardului şi nici PIN-ul. Nu introduce codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăţi online trebuie să fie securizat, adică linkul începe cu ,,https”;

• Dacă trebuie să primeşti bani, dă IBAN-ul tău (numărul de cont, format din 24 de caractere, litere şi cifre), nu datele de pe card. Solicitarea datelor cardului de către alte persoane este o capcană, deoarece cardul este un instrument de plată şi nu un instrument de încasare bani;

• Instalează cele mai recente actualizări ale sistemului de operare şi un antivirus. Asigură-te că toate dispozitivele pe care le foloseşti pentru a naviga pe internet funcţionează în baza versiunilor actualizate ale sistemelor de operare. De asemenea, protejează-le cu o soluţie antivirus eficientă;

• Foloseşte mereu parole cu un nivel de complexitate ridicat. Pentru a vă fi mai simplu să generaţi o parolă complexă, utilizaţi un generator de parole. Evită folosirea termenilor uzuali. De asemenea, dezvoltă o rutină personală ce presupune schimbarea periodică a parolelor pentru fiecare din conturile folosite;

• Asigură-te că ai mereu copii de rezervă ale datelor tale (fişiere, documente, poze etc.). Foloseşte atât soluţii online (de tip cloud sau servicii de back-up), cât şi fizice (stickuri USB, harduri externe etc.), pentru a-ţi proteja datele împotriva atacatorilor.

Oricine poate fi o victimă şi poate propaga, în necunoştinţă de cauză, fraudele online. Pentru a evita propagarea înşelăciunilor pe internet, raportează-le autorităţilor competente.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Un nou mod de înşelăciune face victime în mediul online. Sunt vizaţi cei care au mai fost păcăliţi o dată pe internet
Un nou mod de înşelăciune face victime în mediul online. Sunt vizaţi cei care au mai fost păcăliţi o dată pe internet

Poliţia Română avertizează asupra unor noi modalităţi de înşelăciune în mediul online, care pun în pericol siguranţa financiară a cetăţenilor.

Premierul tună împotriva comercianților: ”Această formă de înșelăciune se încheie astăzi”. Ce se va întâmpla
Premierul tună împotriva comercianților: ”Această formă de înșelăciune se încheie astăzi”. Ce se va întâmpla

Înșelăciunea prin care comercianții din România vindeau la același preț produse cu gramaj redus nu va mai putea fi practicată începând de săptămâna viitoare, când va intra în vigoare un ordin în acest sens al ANPC.

Percheziţii într-un dosar de înşelăciune cu false investiţii în criptomonede. Prejudiciul depășește 3 milioane de euro
Percheziţii într-un dosar de înşelăciune cu false investiţii în criptomonede. Prejudiciul depășește 3 milioane de euro

Şase percheziţii au loc joi, în Bucureşti şi în judeţul Bacău, într-un dosar de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave şi spălare de bani, vizând false investiţii în criptomonede, care ar fi urmat să genereze profituri considerabile.

O femeie a cerut de la o tânără 55.000 de lei ca să îi „dezlege blestemele”. Este cercetată pentru înşelăciune şi şantaj
O femeie a cerut de la o tânără 55.000 de lei ca să îi „dezlege blestemele”. Este cercetată pentru înşelăciune şi şantaj

O femeie de 23 de ani din judeţul Mehedinţi, a fost reţinută pentru 24 de ore, după ce i-a cerut unei tinere suma de 55.000 de lei pentru dezlegarea unor blesteme.

 

Tentativă de înșelăciune în numele Direcției Generale Antifraudă de la ANAF. Pentru ce li se cer oamenilor 1.000 de euro
Tentativă de înșelăciune în numele Direcției Generale Antifraudă de la ANAF. Pentru ce li se cer oamenilor 1.000 de euro

ANAF a anunțat că pe mail-uri se duce o tentativă de înșelăciune în numele Direcției Generale Antifraudă, prin care li se cer contribuabililor garanții de 1.000 de euro pentru a primi ulterior o sumă de bani.

 

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.