Starea drumurilor în România. Se circulă în condiții de iarnă. Care sunt șoselele cu probleme
Centrul Infotrafic din IGPR informează că vineri dimineaţă nu sunt autostrăzi sau drumuri naţionale cu circulaţia oprită, însă se circulă în condiţii de iarnă în zonele de munte şi în judeţele din Moldova.
Este polei pe mai multe drumuri din Harghita, Maramureş şi Vrancea, iar ceaţa afectează traficul pe drumuri din judeţele Braşov, Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Maramureş şi Prahova, mai transmite Centrul Infotrafic.
”La această oră, nu sunt autostrăzi sau drumuri naţionale cu circulaţia oprită ca urmare vreunui accident rutier sau din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Se circulă în condiţii de iarnă în zonele de munte, precum şi în judeţele din regiunea Moldovei, se acţionează atât cu utilaje, cât şi cu material antiderapant. Ceaţa scade vizibilitatea sub 200 metri, izolat sub 50-100 metri pe mai multe artere rutiere din judeţele Braşov, Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Maramureş şi Prahova”, anunţă vineri dimineaţă Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Carosabilul este alunecos din cauza poleiului care se formează pe alocuri în judeţele: Harghita - DN 15 între Topliţa şi Borsec şi DN 13B între Praid şi Gheorgheni; Maramureş - DN 18 între Borşa şi Cârlibaba şi Vrancea - DN 2M între Andreiaşu de Jos şi Broşteni.
La nivelul ţării, se circulă pe un carosabil umed, cu precipitaţii mixte pe alocuri, însă acestea au scăzut în intensitate faţă de ultimele 24 ore.
Pe arterele rutiere principale, respectiv Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa, Autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, DN 1 Ploieşti-Braşov şi DN 7 Piteşti-Sibiu, traficul se desfăşoară pe un carosabil umed, în general fără precipitaţii şi fără porţiuni cu polei.
Poliţiştii recomandă şoferilor să reducă mult viteza în mers, distanţa de frânare crescând pe un carosabil umed, să-şi echipeze autovehiculele cu anvelopele de iarnă dacă deplasarea va fi făcută pe sectoare de drum unde este zăpadă, gheaţă sau polei, să mărească distanţa de siguranţă între autovehicule, să evite bruscarea comenzilor şi manevrele riscante şi să se asigure foarte bine înainte de fiecare manevră.