Cat de sigura e Transalpina, "soseaua dintre nori"? Un angajat CNADNR vorbeste despre indicatoare si parapeti lipsa

×
Codul embed a fost copiat

Transalpina, soseaua dintre nori, este nesigura pentru soferi. Afirmatia, extrem de grava, ii apartine unui angajat al Companiei Nationale de Drumuri.

Acesta sustine ca de pe traseul lung, de peste 100 de kilometri, lipsesc indicatoare, borne kilometrice si garduri de siguranta. Drumarii care s-au ocupat de constructie sunt insa de alta parere.

In urma cu cateva saptamani, Transalpina a fost deschisa oficial traficului. Un angajat al Companiei de drumuri sustine acum ca sefii sai s-au grabit sa taie panglica si ca soseaua nu ar fi sigura pentru circulatia rutiera.

Ii lipsesc stalpii de semnalizare si parapetul metalic nu prezinta garantie. Mai mult, parapetul de beton lipseste chiar si in portiuni unde soseaua serpuieste pe marginea prapastiei, iar pe versanti nu au fost amplasate plase care sa protejeze drumul de eventuale caderi de bolovani.

Citește și
Transalpina
Povestea Transalpina, spusa de un director de la Drumuri. "Daca lumea ar sti cum cheltuim banii, ne-ar impusca ca pe caini"
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Claudiu Tutulan, angajat CNADNR: "Stalpisorii de semnalizare au fost pusi de mantuiala, acel parapet greu s-a pus pe portiuni scurte . Cate indicatoare sunt noi? Am gasit vreo 500 si trebuie 5000. 

Lucrarile au fost finalizate de angajatii CNADNR, iar acestia sustin ca acuzatiile colegului lor nu sunt reale. Reprezentantii companiei spun ca intre statiunea Ranca si Obarsia Lotrului au montat 700 de semne de circulatie si aproape 6000 de metri de parapet metalic. Totusi, recunosc si ei, au mai ramas zone periculoase pentru soferi.

Ion Tudor, sef drumuri nationale Gorj "Mai sunt zone unde diferenta de nivel e de 2-3 metri. Acolo nu s-au montat parapeti si ne-am luat aceasta masura ca pe timp de noapte sa nu se circule. Avem doar in cateva pozitii riscul sa se produca alunecari de grohotis, antrenat de ploi torentiale atat. Si restul sunt portiuni largi si daca mai cad bolovani se opresc pe marginea drumului"

Cu toate aceste, chiar de cand au inaugurat oficial Transalpina, reprezentantii CNADNR au anuntat ca mentin si restrictiile de circulatie. Este interzis accesul masinilor mai grele de 3,5 tone, viteza maxima permisa a ramas la 30 de kilometri pe ora si in nici un caz soferii nu au voie sa circule noaptea.

Ion Tudor, seful Drumuri Naţionale Gorj: "30 de km la ora viteza maxima, cine nu respecta... nu stim - radare nu sunt pe aici - nu stim, s-ar putea sa fie"

In acte, Transalpina este un drum in santier si tocmai de aceea nu exista masini de politie care sa patruleze pe traseu. Lucrarile au costat pana acum 320 de milioane de euro.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
S-a deschis Transalpina, drumul care strabate muntii la 2000 de metri altitudine. Ce restrictii sunt pentru soferi
S-a deschis Transalpina, drumul care strabate muntii la 2000 de metri altitudine. Ce restrictii sunt pentru soferi

In prima zi in care autoritatile au anuntat ca frumoasa Transalpina este oficial deschisa circulatiei, mii de oameni s-au grabit s-o viziteze.

Povestea Transalpina, spusa de un director de la Drumuri.
Povestea Transalpina, spusa de un director de la Drumuri. "Daca lumea ar sti cum cheltuim banii, ne-ar impusca ca pe caini"

Scandalul Transalpina a ajuns recent la DNA. Doi fosti ministri sunt implicati in acest caz in care o firma privata a luat un credit achitat de stat pentru a construi o sosea care s-a stricat dupa 4 ani. Un fost sef la Drumuri explica ce s-a intamplat.

Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro.
Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"

DRUM BUN, ROMANIA, partea a II-a. In timp ce pentru centura Capitalei nu au fost bani si nu s-a facut nimic, bani multi s-au dus in munti pe un drum care acum e abandonat si se darama: Transalpina.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.