Cat de sigura e Transalpina, "soseaua dintre nori"? Un angajat CNADNR vorbeste despre indicatoare si parapeti lipsa
Transalpina, soseaua dintre nori, este nesigura pentru soferi. Afirmatia, extrem de grava, ii apartine unui angajat al Companiei Nationale de Drumuri.
Acesta sustine ca de pe traseul lung, de peste 100 de kilometri, lipsesc indicatoare, borne kilometrice si garduri de siguranta. Drumarii care s-au ocupat de constructie sunt insa de alta parere.
In urma cu cateva saptamani, Transalpina a fost deschisa oficial traficului. Un angajat al Companiei de drumuri sustine acum ca sefii sai s-au grabit sa taie panglica si ca soseaua nu ar fi sigura pentru circulatia rutiera.
Ii lipsesc stalpii de semnalizare si parapetul metalic nu prezinta garantie. Mai mult, parapetul de beton lipseste chiar si in portiuni unde soseaua serpuieste pe marginea prapastiei, iar pe versanti nu au fost amplasate plase care sa protejeze drumul de eventuale caderi de bolovani.
Claudiu Tutulan, angajat CNADNR: "Stalpisorii de semnalizare au fost pusi de mantuiala, acel parapet greu s-a pus pe portiuni scurte . Cate indicatoare sunt noi? Am gasit vreo 500 si trebuie 5000.
Lucrarile au fost finalizate de angajatii CNADNR, iar acestia sustin ca acuzatiile colegului lor nu sunt reale. Reprezentantii companiei spun ca intre statiunea Ranca si Obarsia Lotrului au montat 700 de semne de circulatie si aproape 6000 de metri de parapet metalic. Totusi, recunosc si ei, au mai ramas zone periculoase pentru soferi.
Ion Tudor, sef drumuri nationale Gorj "Mai sunt zone unde diferenta de nivel e de 2-3 metri. Acolo nu s-au montat parapeti si ne-am luat aceasta masura ca pe timp de noapte sa nu se circule. Avem doar in cateva pozitii riscul sa se produca alunecari de grohotis, antrenat de ploi torentiale atat. Si restul sunt portiuni largi si daca mai cad bolovani se opresc pe marginea drumului"
Cu toate aceste, chiar de cand au inaugurat oficial Transalpina, reprezentantii CNADNR au anuntat ca mentin si restrictiile de circulatie. Este interzis accesul masinilor mai grele de 3,5 tone, viteza maxima permisa a ramas la 30 de kilometri pe ora si in nici un caz soferii nu au voie sa circule noaptea.
Ion Tudor, seful Drumuri Naţionale Gorj: "30 de km la ora viteza maxima, cine nu respecta... nu stim - radare nu sunt pe aici - nu stim, s-ar putea sa fie"
In acte, Transalpina este un drum in santier si tocmai de aceea nu exista masini de politie care sa patruleze pe traseu. Lucrarile au costat pana acum 320 de milioane de euro.
Sursa: Pro TV
Etichete: drumuri, pericole, Transalpina, sosea, cnadnr,
Dată publicare:
26-08-2015 19:37