Sistemul de garanție-returnare a început cu înregistrarea firmelor. Care este data limită și când va fi operațional programul

sticle
Shutterstock

Un pas important pentru returnarea ambalajelor de sticlă, plastic și metal a fost făcut joi, o dată cu începerea înregistrării în baza de date a producătorilor și comercianților de băuturi și alimente. Înregistrarea se poate face până pe 28 februarie 2023

RetuRO Sistem Garanţie Returnare, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), anunţă producătorii, importatorii şi comercianţii de băuturi că a început înregistrarea în baza de date a sistemului.

Aceasta este etapa preliminară intrării în funcţiune a SGR, unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România, conform unui comunicat de presă RetuRO, preluat de Agerpres.

Astfel, toate societăţile comerciale din România care au calitatea de producători, importatori sau comercianţi de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosinţă din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 l şi 3 litri, precum şi companiile din industria ospitalităţii ce comercializează aceste produse au obligaţia legală, conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021, să se înregistreze online, în baza de date a Sistemului de Garanţie-Returnare, pe site-ul www.returosgr.ro.

Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosinţă pentru a fi reciclate, contribuind în acest fel la creşterea cantităţii şi a calităţii materialelor colectate pentru reciclare.

Citește și
vacante
Returnarea banilor pentru vacanţele anulate, principala problemă pentru operatorii din turism. Ce soluții propun
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Intrăm astăzi în faza preliminară intrării în funcţiune a Sistemului de Garanţie-Returnare în România şi facem apel la toţi producătorii, importatorii şi comercianţii de băuturi să demareze cât mai repede înregistrarea online, pe www.returosgr.ro, astfel încât să poată finaliza întregul proces până la data de 28 februarie, anul viitor. Începând de astăzi şi până la închiderea procesului de înregistrare, vom desfăşura o serie de activităţi de informare şi le vom oferi suport pentru finalizarea cu succes a acestei etape. Este foarte important ca toate companiile vizate să introducă în sistem toate datele solicitate cu o acurateţe cât mai mare. Reamintim faptul că datele culese în această etapă preliminară sunt esenţiale pentru configurarea sistemului în raport cu nevoile reale de colectare a ambalajelor la nivel teritorial. Sistemele de garanţie-returnare s-au dovedit un succes în ţări din întreaga lume, inclusiv în 12 ţări din Europa, iar în cazul României un astfel de model va contribui decisiv la atingerea ţintelor de reciclare stabilite la nivelul Uniunii Europene. Implementarea cu succes a unui astfel de sistem depinde de fiecare dintre noi, fie că suntem producători, importatori, comercianţi, operatori în domeniul HoReCa sau simpli consumatori. De noi toţi depinde să facem primul PAS spre o Românie mai curată, în care ambalajele devin resurse", a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanţie Returnare.

Cum funcționează sistemul de garanție-returnare

Producătorii de băuturi, prin intermediul administratorului SGR, sunt obligaţi să realizeze obiective minime anuale de returnare a ambalajelor SGR, primul pas pentru atingerea acestor ţinte fiind înregistrarea în sistem şi încheierea contractului cu RetuRO. Aceştia nu vor mai putea să-şi vândă produsele consumatorilor din România dacă nu s-au înregistrat în prealabil în baza de date a SGR.

Conform comunicatului, este considerat producător sau importator în scopul SGR orice persoană juridică ce produce şi introduce pe piaţa din România produse SGR ori importă sau achiziţionează intracomunitar aceste produse şi le introduce pe piaţa românească.

Comercianţii de băuturi, precum şi companiile care activează în domeniul ospitalităţii (HoReCa), vor fi responsabili să se asigure că băuturile pe care le vând pe piaţa românească provin de la un producător înregistrat în SGR şi vor percepe o garanţie de 0,50 lei la vânzarea fiecărei băuturi. De asemenea, comercianţii trebuie să organizeze puncte de returnare a ambalajelor de băuturi, în cadrul cărora să ofere serviciul de preluare a ambalajelor şi returnare a garanţiei către consumatori. Primul pas pentru îndeplinirea responsabilităţilor legale este înregistrarea în baza de date a SGR.

De asemenea, este considerat comerciant în scopul SGR orice persoană juridică ce desfăşoară activităţi de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activităţi din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unităţi care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi.

Amenzi pentru refuzul de participare

Procedura de înregistrare este una simplă. Se va crea un cont de utilizator, introducând datele de identificare ale companiei şi datele de contact ale persoanei desemnate în relaţia cu administratorul SGR. După activarea contului, persoana desemnată în relaţia cu administratorul SGR va completa toate informaţiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale. După introducerea acestor date, se va genera Formularul Standard de Înregistrare în SGR - completat automat cu datele deja introduse. Formularul trebuie semnat de către reprezentantul legal, folosind o semnătură electronică simplă sau calificată , tot prin intermediul portalului RetuRO. Ulterior înregistrării, se va trece la următoarea etapă, semnarea contractului cu administratorul SGR, RetuRO Sistem Garanţie Returnare, de asemenea pe site-ul returosgr.ro.

Neînregistrarea în baza de date operată de administratorul SGR atrage după sine o amendă între 20.000 şi 40.000 lei. Producătorii, importatorii şi comercianţii sunt aşteptaţi să se înregistreze până pe data de 28 februarie 2023.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare oferă pe toată perioada înscrierii asistenţă prin call center, la numărul de telefon: 021 207 00 09. Accesul la un operator este disponibil de luni până vineri între orele 09:00 - 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale.

Sistemul Garanţie-Returnare va deveni funcţional începând cu 30 noiembrie 2023, iar consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi în cadrul magazinelor. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Cum va funcţiona sistemul de returnare a ambalajelor de băuturi. Garanţie de 50 de bani pentru sticle sau PET-uri
Cum va funcţiona sistemul de returnare a ambalajelor de băuturi. Garanţie de 50 de bani pentru sticle sau PET-uri

Românii vor plăti 50 de bani pentru fiecare ambalaj de apă, băuturi răcoritoare și alcoolice cumpărate din magazine.

Returnarea banilor pentru vacanţele anulate, principala problemă pentru operatorii din turism. Ce soluții propun
Returnarea banilor pentru vacanţele anulate, principala problemă pentru operatorii din turism. Ce soluții propun

Returnarea avansurilor pe early booking reprezintă principala problemă cu care se confruntă operatorii din turism.

Ce sticle sunt reutilizabile. Clienţii, obligaţi să păstreze bonul ca să primească bani
Ce sticle sunt reutilizabile. Clienţii, obligaţi să păstreze bonul ca să primească bani

O cumperi, bei conţinutul, o speli şi, dacă nu e ciobită, o duci la magazin şi-ţi iei banii de garanţie înapoi. Sticla reutilizabilă de apă, bere şi suc, a intrat de câteva zile în circuit în trei mari lanţuri comerciale din România.

Magazinul unde angajaţilor li s-a interzis să declare furturile de produse. Care e motivul
Magazinul unde angajaţilor li s-a interzis să declare furturile de produse. Care e motivul

Angajaţii Victoria's Secret nu au voie să acuze, să abordeze, să discute sau să scoată în evidenţă în niciun fel hoţii de produse. Iar în situaţia în care, totuşi, fac acest lucru, riscă să-şi piardă locurile de muncă, relatează Bussines Insider.

Autoritatile din Slobozia au cheltuit banii europeni pe o parcare ce a inundat centrul orasului. Rolul jucat de Dragnea
Autoritatile din Slobozia au cheltuit banii europeni pe o parcare ce a inundat centrul orasului. Rolul jucat de Dragnea

INVESTITII FARA CAP, partea I. Sa luam banii Uniunii Europene! Am tot auzit acest indemn in ultimul deceniu. Ce am facut insa cu ei? Si care au fost competentele oamenilor care i-au luat?

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.