Raport privind publicitatea online: Google anunță că a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare

top cautari google
Shutterstock

Google a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame și a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor în 2023, conform raportului anual privind siguranța în publicitatea online.

 

Tendința cheie în 2023 a fost inteligența artificială generativă. Această nouă tehnologie a introdus schimbări semnificative și interesante în industria publicității digitale, de la optimizarea performanței la editarea imaginilor. În același timp, IA generativă prezintă și noi provocări, cum ar fi creșterea rapidă a reclamelor de tip deepfake. La fel de important, IA generativă oferă o oportunitate de a îmbunătăți semnificativ capacitatea de aplicare a politicilor ce reglementează mediul publicității online. Echipele Google adoptă această tehnologie, în special Modelele Lingvistice Mari (LLM-uri), în vederea creșterii siguranței online.

Spre finalul lui 2023 și continuând anul acesta, rețeaua de publicitate a Google s-a confruntat cu o serie de campanii cu reclame care apelau la imaginea unor personalități publice pentru a înșela utilizatorii, adesea prin utilizarea de deepfake-uri. Odată detectată această amenințare, Google a creat o echipă dedicată pentru a răspunde imediat. Au fost identificate tipare în comportamentul celor din spatele campaniilor, iar sistemele automatizate ale Google au învățat cum să detecteze reclame similare și le-au eliminat la scară largă. De asemenea, Google și-a actualizat politica privind declarațiile false pentru a putea suspenda rapid conturile celor rău intenționați. Cel mai recent update interzice utilizarea conținutului media manipulat, inclusiv deepfake-uri și alte forme de conținut falsificat, cu scopul de a înșela sau induce în eroare utilizatorii. Această politică interzice, de asemenea, difuzarea de reclame care sugerează afilierea cu, sau aprobarea de către, o altă persoană sau organizație fără cunoștința sau consimțământul acestora.

În total, Google a blocat sau eliminat anul trecut 206,5 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicilor privind declarațiile false (misrepresentation), care include diverse tactici de a înșela utilizatorii, și 273,4 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicii Google privind serviciile financiare. De asemenea, au fost blocate sau eliminate peste 1 miliard de anunțuri pentru încălcarea politicii împotriva abuzului rețelei de publicitate, care include promovarea programelor malware.

Peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare oprite

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

În strategia Google de protecție a ecosistemului digital, scopul este identificarea reclamelor dăunătoare și suspendarea conturilor frauduloase înainte ca acestea să apară pe platformele sale sau eliminarea lor cât mai rapid după detectare. Inteligența artificială îmbunătățește aplicarea regulilor pe toate aceste fronturi. În 2023, Google a blocat sau eliminat peste 5,5 miliarde de reclame, în creștere ușoară față de anul precedent, și 12,7 milioane de conturi de advertiser, aproape dublu față de anul anterior. În mod similar, Google face eforturi pentru a proteja advertiserii și utilizatorii prin eliminarea reclamelor de pe paginile și site-urile publisherilor care încalcă politicile, cum ar fi conținutul sexual explicit sau produsele periculoase. În 2023, Google a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor, în ușoară creștere față de 2022.

Pentru a pune în perspectivă impactul IA asupra acestei activități: anul trecut, peste 90% din acțiunilor Google de penalizare a paginilor publisherilor au început cu utilizarea modelelor de

învățare automată (machine learning), inclusiv a celor mai recente sisteme LLM. Orice advertiser sau publisher poate face apel împotriva unei acțiuni de de restricționare dacă consideră că Google a greșit. Echipele Google vor reanaliza situația și, în cazurile în care se constată erori, vor folosi concluziile pentru a îmbunătăți sistemele.

În plus, în 2023 Google a lansat Centrul de Transparență pentru reclame, o platformă centralizată și indexată, care cuprinde toate anunțurile de la advertiseri verificați. Acest centru îi ajută pe utilizatori să afle rapid și ușor mai multe despre reclamele pe care le văd pe Google Search, YouTube și Google Display Network. În toal, Google a adus 31 de actualizări politicilor privind reclame și publisheri.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Tot mai mulți agricultori din România renunță la fructe sau legume și încep să cultive flori: ”Ne-am reorientat”
Tot mai mulți agricultori din România renunță la fructe sau legume și încep să cultive flori: ”Ne-am reorientat”

Se apropie sărbătorile de iarnă și... sezonul crăciunițelor. Plantele cu frunze de un verde intens, amestecate cu nuanțe de roz sau roșu sunt pregătite să devină ornamente pentru masa de Crăciun sau cadouri de sezon.

O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură
O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură

O avarie puternică la unul dintre cazanele societății care livrează energie termică în Craiova a lăsat 40.000 de apartamente fără căldură.

Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană
Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană

Dacă n-ați planificat încă sejurul pentru sărbătorile de iarnă, aflați că pe Valea Prahovei și în Poiana Brașov gradul de ocupare este de 60%.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Până și televiziunile din Rusia se arată îngrijorate de alegerile lui Trump. Un antivaccinist ar putea conduce Sănătatea
Până și televiziunile din Rusia se arată îngrijorate de alegerile lui Trump. Un antivaccinist ar putea conduce Sănătatea

Donald Trump continuă să facă numiri controversate în administrația pe care o va conduce în al doilea mandat la Casa Albă. Joi a venit rândul celui care va gestiona Ministerul Sănătății.

Rusia a atacat cu drone sudul Ucrainei, în special Odesa. Cel puţin un om a murit, iar alți opt sunt răniţi
Rusia a atacat cu drone sudul Ucrainei, în special Odesa. Cel puţin un om a murit, iar alți opt sunt răniţi

Armata rusă a lansat joi seara un atac cu drone dinspre Marea Neagră către regiunile sudice ale Ucrainei, lovind cu precădere Odesa. Cel puţin un om a murit, iar alți opt sunt răniţi, relatează Ukrainskaia Pravda, potrivit News.ro.