Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva prinde contur. Lucrările la tuneluri ar putea depăși termenul din PNRR
Se fac progrese pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva. Tunelurile prind contur, iar prima străpungere, ar putea avea loc chiar la finalul acestei luni.
După ce vor fi săpate, vor fi testate pentru incendii și inundații, înainte să fie turnat asfaltul. 800 de muncitori au fost mobilizați pentru acest lot.
Lucrările la primul tunel au început în luna martie, prima dată doar într-o galerie. La scurt timp s-a forat și în cea de-a doua.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvant CNAIR: Acolo este un teren aluvionar, sfărâmicios și tocmai de aceea în momentul în care se sapă se merge cu un avans destul de mic pentru că trebuie consolidată în permanență săpătura. Ca să nu ne trezim cu fracturi ale tunelurilor.
De ce au întârziat lucrările la tuneluri
La tunelul mai mic lucrările sunt avansate. Peste 400 de metri au fost forați la primul tunel. Lucrările sunt cu mult mai avansate în galeria de pe partea stângă, sensul spre Timișoara. Aici au mai rămas 20 de metri.
Lucrările la cele două tuneluri au întârziat mult. Comisia Europeană a solicitat noi soluții pentru traversarea în siguranță de către animalele sălbatice pe unul dintre sectoare care taie Podișul Lipovei, o zonă protejată.
La tunelul mai lung s-au excavat doar 70 de metri. Autoritățile promit că, până la sfârșitul lunii iulie, vom asista la prima străpungere. Cei de la Pro Infrastructura spun însă că lucrările nu ar putea fi gata în august-septembrie anul viitor.
Ionuț Ciurea, Asociația Proinfrastructura: Tunelul mare, care are undeva la 1900 de metri, deci aproape 2 kilometri de tunel, acolo săpătura este incipientă, noi spunem de vreo doi ani de zile că nu mai sunt șanse ca acest lot să fie executat în termenul PNRR.
Valoarea contractului pentru această secțiune se ridică la 1,82 miliarde de lei, iar după finalizarea lucrărilor, circulația va fi continuă de la Sibiu până la Nădlac.