Primul terminal air-cargo din România se construiește la Oradea. Care sunt avantajele economice

×
Codul embed a fost copiat

Oradea va avea primul terminal cargo aerian din România, care permite transportarea mărfurilor din avion direct în depozit sau în autotren, și invers.

Calea de rulare, ce leagă pista de terminal, a fost deja realizată, iar cum se lucrează la platforma pentru aeronave, și la primele două clădiri.

Investiția, care se ridică la peste 36 de milioane de euro, va pune orașul pe harta marilor hub-uri logistice din partea de Est a Europei.

Proiectul va însemna o nouă atracție și pentru investitori.

Construcția la noul terminal air-cargo este în plină desfășurare. Firma care a câștigat licitația s-a angajat să termine lucrările până la sfârșitul anului viitor. Pentru investitorii locali, dar și pentru cei din județele învecinate, va însemna o economie importantă și o reducere a costurilor de transport.

Citește și
C-17
Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina

Valeriu Trip - investitor în Parcul Industrial Oradea II: „Noi ne putem depozita materialele, putem trimite produsele finite în toată Europa, și nu numai. O economie, și, mai cu seamă, că este aproape de noi, aicea.”

Alina Silaghi - director Agenția de Dezvoltare Locală Oradea: „Investitorii din parcurile industriale, au costuri foarte mari legate de logistică, de transport, iar posibilitatea de a avea un terminal cargo, situat în Oradea, va ajuta la eficientizarea acestor costuri."

Ideea proiectului a fost a autorităților locale și județene, cu scopul de a transforma Oradea într-un hub regional cât mai important.

Ilie Bolojan - președinte C.J. Bihor: „Terminalul permite companiilor să-și aducă mărfurile pe cale aeriană, de asemenea, permite producătorilor noștri să-și exporte produsele, pe piețe globale, pe cale aeriană.”

Reprezentanții firmei care au câștigat licitația spun că Oradea nu a fost aleasă întâmplător. Zona de vest și nord-vest a țării s-a dezvoltat masiv în ultimii ani, devenind al doilea pol industrial și logistic după București, cu 23% din stocul total de spații industriale.

Ana Dumitrache - Country Head CTP România: „Autoritățile locale au identificat această nevoie, în Oradea, și este normal să fie așa, pentru că odată cu dezvoltarea industriei, se dezvoltă și necesitățile de transport, din ce în ce mai sofisticate.”

Terminalul cargo aerian se va întinde pe 14,4 hectare și va avea capacitatea de procesare simultană a patru aeronave de categorie C, din familia Airbus 320-321 sau Boeing seria 737, dar și a celor de categorie mai grea. Spre exemplu, un ATR72 poate zbura 1400 km în 2 ore și jumătate, astfel că un astfel de hub la Oradea poate deservi toată Europa de Est.

Răzvan Horga - directorul Aeroportului Oradea: „Este primul terminal air-cargo veritabil care se construiește în regiune, și care va oferi posibilitatea operatorilor de a manipula marfa, direct din aeronavă, în rutier, prin clădirea terminalului. De regulă, în regiunea noastră, aeroporturile care dispun de facilități cargo, dispun în afara spațiului aeroportuar."

Primele două clădiri ale terminalului vor fi încheiate până la finalul acestui an, iar cea de a treia anul viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Citește și...
Un avion cargo s-a rupt în două după o aterizare de urgență. VIDEO
Un avion cargo s-a rupt în două după o aterizare de urgență. VIDEO

Un avion cargo al DHL s-a rupt efectiv în două după ce a aterizat pe aeroportul Juan Santamaria din Costa Rica.

Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina
Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina

Un avion cargo al forţelor aeriene ale SUA a început miercuri să transfere în Ucraina căşti şi alte echipamente militare neletale donate de Japonia, informează Reuters, citată de Agerpres.

Catastrofă ecologică în Marea Neagră. Nava cargo Vera Su, care are 3.000 de tone de uree la bord, a început să se scufunde
Catastrofă ecologică în Marea Neagră. Nava cargo Vera Su, care are 3.000 de tone de uree la bord, a început să se scufunde

Nava turcească Vera Su, aflată sub pavilion panamez și care are 3.000 de tone de uree la bord, s-a scufundat în apropierea zonei protejate „Kaliakra”, din Bulgaria.

Recomandări
A patra noapte de atacuri devastatoare în Orientul Mijlociu. Iranul amenință că „Israelul nu va mai fi locuibil în curând”
A patra noapte de atacuri devastatoare în Orientul Mijlociu. Iranul amenință că „Israelul nu va mai fi locuibil în curând”

Israelul a continuat luni noaptea atacurile asupra Iranului, vizând baze de rachete sol-sol, inclusiv în capitala Teheran, orașul sfânt Mashhad și vestul țării. Teheranul a răspuns cu noi tiruri de rachete, escaladând conflictul deja în desfășurare.

Unde s-ar ascunde liderul suprem al Iranului în vreme de război. Cine i-a interzis Israelului să îl elimine pe Ali Khamenei
Unde s-ar ascunde liderul suprem al Iranului în vreme de război. Cine i-a interzis Israelului să îl elimine pe Ali Khamenei

Liderul suprem al Iranului, Ali Khamenei, a fost evacuat într-un buncăr subteran în Lavizan, în nord-estul Teheranului, la câteva ore după ce Israelul a început atacurile, vineri, au declarat surse pentru o publicație iraniană.

Ce se întâmplă cu polițele Dallbogg după ce asiguratorul a fost suspendat în România. Explicațiile șefului ASF pentru șoferi
Ce se întâmplă cu polițele Dallbogg după ce asiguratorul a fost suspendat în România. Explicațiile șefului ASF pentru șoferi

La numai doi ani de la falimentul „Euroins”, a mai fost suspendată o companie de asigurări auto cu probleme, tot din Bulgaria. Este vorba despre firma Dallbogg.