Primul terminal air-cargo din România se construiește la Oradea. Care sunt avantajele economice

×
Codul embed a fost copiat

Oradea va avea primul terminal cargo aerian din România, care permite transportarea mărfurilor din avion direct în depozit sau în autotren, și invers.

Calea de rulare, ce leagă pista de terminal, a fost deja realizată, iar cum se lucrează la platforma pentru aeronave, și la primele două clădiri.

Investiția, care se ridică la peste 36 de milioane de euro, va pune orașul pe harta marilor hub-uri logistice din partea de Est a Europei.

Proiectul va însemna o nouă atracție și pentru investitori.

Construcția la noul terminal air-cargo este în plină desfășurare. Firma care a câștigat licitația s-a angajat să termine lucrările până la sfârșitul anului viitor. Pentru investitorii locali, dar și pentru cei din județele învecinate, va însemna o economie importantă și o reducere a costurilor de transport.

Citește și
C-17
Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina
De ce Bela Karoly a căzut în dizgrația regimului comunist. Oficialii români au fost îngroziţi de ce a făcut la Moscova

Valeriu Trip - investitor în Parcul Industrial Oradea II: „Noi ne putem depozita materialele, putem trimite produsele finite în toată Europa, și nu numai. O economie, și, mai cu seamă, că este aproape de noi, aicea.”

Alina Silaghi - director Agenția de Dezvoltare Locală Oradea: „Investitorii din parcurile industriale, au costuri foarte mari legate de logistică, de transport, iar posibilitatea de a avea un terminal cargo, situat în Oradea, va ajuta la eficientizarea acestor costuri."

Ideea proiectului a fost a autorităților locale și județene, cu scopul de a transforma Oradea într-un hub regional cât mai important.

Ilie Bolojan - președinte C.J. Bihor: „Terminalul permite companiilor să-și aducă mărfurile pe cale aeriană, de asemenea, permite producătorilor noștri să-și exporte produsele, pe piețe globale, pe cale aeriană.”

Reprezentanții firmei care au câștigat licitația spun că Oradea nu a fost aleasă întâmplător. Zona de vest și nord-vest a țării s-a dezvoltat masiv în ultimii ani, devenind al doilea pol industrial și logistic după București, cu 23% din stocul total de spații industriale.

Ana Dumitrache - Country Head CTP România: „Autoritățile locale au identificat această nevoie, în Oradea, și este normal să fie așa, pentru că odată cu dezvoltarea industriei, se dezvoltă și necesitățile de transport, din ce în ce mai sofisticate.”

Terminalul cargo aerian se va întinde pe 14,4 hectare și va avea capacitatea de procesare simultană a patru aeronave de categorie C, din familia Airbus 320-321 sau Boeing seria 737, dar și a celor de categorie mai grea. Spre exemplu, un ATR72 poate zbura 1400 km în 2 ore și jumătate, astfel că un astfel de hub la Oradea poate deservi toată Europa de Est.

Răzvan Horga - directorul Aeroportului Oradea: „Este primul terminal air-cargo veritabil care se construiește în regiune, și care va oferi posibilitatea operatorilor de a manipula marfa, direct din aeronavă, în rutier, prin clădirea terminalului. De regulă, în regiunea noastră, aeroporturile care dispun de facilități cargo, dispun în afara spațiului aeroportuar."

Primele două clădiri ale terminalului vor fi încheiate până la finalul acestui an, iar cea de a treia anul viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Sârbii, nemiloși cu fotbaliștii din Kosovo după ce au văzut cum au lăsat vestiarul de pe Arena Națională
Sârbii, nemiloși cu fotbaliștii din Kosovo după ce au văzut cum au lăsat vestiarul de pe Arena Națională
Citește și...
Un avion cargo s-a rupt în două după o aterizare de urgență. VIDEO
Un avion cargo s-a rupt în două după o aterizare de urgență. VIDEO

Un avion cargo al DHL s-a rupt efectiv în două după ce a aterizat pe aeroportul Juan Santamaria din Costa Rica.

Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina
Forţele aeriene ale SUA transportă ajutor militar neletal japonez în Ucraina

Un avion cargo al forţelor aeriene ale SUA a început miercuri să transfere în Ucraina căşti şi alte echipamente militare neletale donate de Japonia, informează Reuters, citată de Agerpres.

Catastrofă ecologică în Marea Neagră. Nava cargo Vera Su, care are 3.000 de tone de uree la bord, a început să se scufunde
Catastrofă ecologică în Marea Neagră. Nava cargo Vera Su, care are 3.000 de tone de uree la bord, a început să se scufunde

Nava turcească Vera Su, aflată sub pavilion panamez și care are 3.000 de tone de uree la bord, s-a scufundat în apropierea zonei protejate „Kaliakra”, din Bulgaria.

Recomandări
NATO și-a mobilizat avioanele de luptă după un atac masiv lansat de Rusia. Ploaie de rachete la granița Alianței
NATO și-a mobilizat avioanele de luptă după un atac masiv lansat de Rusia. Ploaie de rachete la granița Alianței

Explozii au zguduit duminică dimineaţă mai multe oraşe ucrainene, inclusiv Kievul, iar Polonia, ţară vecină membră NATO, şi-a mobilizat avioanele după ce Rusia a lansat un atac cu rachete asupra Ucrainei.

Marcel Ciolacu, întâlnire cu noul șef al NATO și cu liderii europeni, la Bruxelles. Cine va mai face parte din delegație
Marcel Ciolacu, întâlnire cu noul șef al NATO și cu liderii europeni, la Bruxelles. Cine va mai face parte din delegație

Premierul Marcel Ciolacu se va afla luni la Bruxelles, într-o vizită de lucru în cadrul căreia va avea întâlniri cu noul secretar general al NATO, Mark Rutte, cu preşedintele ales aș Consiliului European şi cu cel al Parlamentului European.

Când va lua UEFA decizia finală în privința meciului România - Kosovo. Anunțul venit de la Nyon
Când va lua UEFA decizia finală în privința meciului România - Kosovo. Anunțul venit de la Nyon

Consultant tehnic al UEFA, Ionuţ Lupescu, a afirmat, duminică dimineaţă, că forul continental va rezolva cazul România - Kosovo până la finalul anului.