Noutăți de Black Friday. Cum vor putea plăti românii cu ocazia reducerilor din noiembrie
De luni, unele dintre marile magazine dau startul reducerilor de Black Friday. Cea mai așteptată perioadă din an pentru cei care vânează promoții vine, însă, cu achiziții mai cumpătate, plătite chiar pe datorie.
Se cumpără mai puțin din impuls și mai mult de nevoie, spun comercianții.
Tocmai de aceea, magazinele afișează nu numai prețuri tăiate cu până la 80%, ci și mai multe variante de plată, prin care primești acum produsul și-l achiți peste o lună.
Față de anii trecuți, când erau gata să-și dea și economiile de Black Friday, românii se gândesc acum de două ori înainte să cumpere ceva.
Robert Berza, director general magazin online: „Black Friday este acea perioadă din an în care în care produsele în general scumpe sau foarte scumpe devin mai accesibile pentru mulți. Oamenii au înțeles că vine o perioadă mai complicată. O parte dintre aceștia se duc către produse cu un preț mai scăzut, coboară cu un nivel mai jos, există însă și o creștere substanțială în zona premium.”
Arthur Rădulescu, fondator platformă e-commerce: „Cumpărătorii sunt mult mai atenți cu resursele financiare, așa că este de așteptat ca produsele de primă necesitate să primeze față de cele mai puțin esențiale, de aceea e important ca prețurile afișate să fie mai atractive, iar reducerile să fie mai mari.”
De Black Friday, românii ar urma să facă tranzacții online cu 15% mai multe față de 2021. Iar ca valoare, ar putea trece de 104 milioane de euro, adică puțin peste nivelul de anul trecut, estimează unul dintre marii procesatori de plăți online.
Comercianții se așteaptă la o dublare a plăților
Comercianții se așteaptă ca, față de o zi obișnuită, plățile să se dubleze. Anul trecut, de exemplu, plata medie pentru achiziția în rate a trecut de 1.000 de lei.
Pentru un magazin online, care a demarat deja campania de reduceri de Black Friday, 25% din vânzări sunt făcute acum în rate.
Mihai Pătrașcu, director general magazin online: „O noutate anul acesta este o facilitate nouă prin care cumperi acum și plătești fără dobândă, cu un card normal, nu de credit, în patru rate, trei rate și poate chiar după 30 de zile.”
Dacă vor reuși să-i convingă pe români să dea mai mulţi bani ca în 2021, comercianții ar putea ajunge anul acesta la vânzări de Black Friday de aproximativ 400 de milioane de euro.