Lucrarile la metrou, reluate. Demostratia Varvarei, freza care sapa 30 de metri de galerie pe zi
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus in functiune in 2016, cu o intarziere de un an, a anuntat premierul Ponta, adaugand ca ii pare "groaznic de rau" pentru locuitorii din cartierul Drumul Taberei.
Premierul regreta aceasta intarziere, dar spune ca probleme de trafic la constructia metroului apar in toate tarile.
"Proiectul a inceput foarte prost, nu a fost gandit foarte clar ca finantare si ca timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie sa alocam restul pana la 1,5 miliarde", a spus Ponta, aflat pe santierul Magistralei 5 cu ocazia punerii in functiune a utilajelor de sapat pentru executia tunelelor de metrou Tunnel Boring Machine (TBM).
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar fi trebuit puse in functiune in cursul anului 2015.
Dupa un an de asteptare, "Sfanta Varvara", una dintre cele doua instalatii care sapa galeria metroului din Drumul Taberei, a intrat in actiune.
Utilajul a sapat, insa, doar cat sa il vada premierul, sosit special in vizita. Dupa ce a plecat Victor Ponta de pe santier, muncitorii s-au oprit, amintindu-ne de vremurile lui Ceausescu. Asta in conditiile in care Ponta, a cerut ca forajele sa continue 24 de ore din 24.
Miercuri, la ora 10:00, "Sfanta Varvara" a inceput sa sape prima galerie, la o adancime de 40 de metri. Dupa ce trece scutul, peretii galeriei sunt "tapetati" imediat cu bucati prefabricate de beton. Intre beton si pamant este injectata o substanta care izoleaza locul, pentru ca sapaturile au loc sub panza freatica si exista riscul de inundatii.
Instalatia uriasa are o capacitate de lucru impresionanta, aproximativ a 15 excavatoare care sapa in acelasi timp. Dupa ce galeria va fi construita, vor fi montate sinele, iar metroul este pregatit sa treaca.
Cartita de 100 de metri lungime este ghidata prin GPS, ca sa nu devieze de la traseu si trebuie sa sape 30 de metri de galerie pe zi. Este oficial cel mai mare consumator de energie din Capitala. Cand este pusa in functiune consuma cat un milion de bucuresteni.
Deocamdata, insa, doar Varvara a fost cea care s-a pus in miscare. Celalalt utilaj similar, "Sfanta Filofteia", asteapta ca prima instalatie sa se indeparteze cu 100 de metri.
Invitat la momentul inceperii saparii galeriei, premierul Victor Ponta a promis oficial ca instalatia nu va mai sta.
"Din momentul in care s-a pornit, nu se opreste. Lucreaza 24 de ore din 24", a spus premierul.
Dar n-a fost deloc asa: dupa ce a plecat premierul, instalatia s-a oprit.
Lucrarile la metroul din Drumul Taberei au inceput cu o pauza de masa. La ora 11:40, muncitorii erau deja plecati.
Mihai Divlan, responsabil de executie: "Colegii mei, care sunt de dimineata la lucru, de la ora 4 si ceva, normal, s-au dus sa manance. Daca nu se vede ceva exploziv asta nu inseamna ca nu se lucreaza. Se fac reglaje".
Sapaturile au durat, asadar, doar o ora si 40 de minute.
Constructorul a reluat forajele dupa amiaza.
Si asta desi initial directorul Metrorex declarase ca sapaturile vor fi reluate abia vineri. Lucrarile la metroul din Drumul Taberei costa aproape 700 de milioane de euro si ar trebui sa fie terminate in 2016.
Sursa: Mediafax
Etichete: metrou, santier, drumul taberei, finalizare,
Dată publicare:
25-09-2013 10:54